۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۴۵۱ ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ دسته: کشاورزی
۰

در سال گذشته میلادی بخش حمایتی بیمه کشاورزی در کشور چین بیش از ۵ میلیارد دلار به کشاورزان پرداخت کرده است و بیش از ۴۵ میلیون خانوار در چین از حمایت های بیمه‌ای بخش کشاورزی منتفع شده‌اند.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال گذشته میلادی بخش حمایتی بیمه کشاورزی در کشور چین بیش از ۳۴.۸ میلیارد یوآن، معادل ۵.۱۲ میلیارد دلار به کشاورزان پرداخت کرده است. این کمک های بیمه‌ای در سال گذشته توانسته کمک قابل توجهی به کاهش فقر در کشور چین کمک نماید.

به طور کلی بخش کشاورزی یکی از اصلی‌ترین بخش های اقتصاد کشورهاست و کشورها روش های متعددی را برای حمایت از بخش کشاورزی در نظر می‌گیرند. نگاهی به سیاست های حمایتی کشورها نشان میدهد که به طور کلی هرچه کشوری پیشرفته تر باشد، روش های متعدد و متنوع تری را برای حمایت از این بخش اتخاذ میکند.

یکی از روش های متداول در حمایت از بخش کشاورزی در بین اغلب کشورهای جهان، حمایت بیمه‌ای از کشاورزانی است که به دلایلی همچون بلایای طبیعی و یا کاهش قیمت شدید در بازار متضرر میشوند.

کشور چین نیز بیش از ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد و لازم است به منظور ایجاد امکان تولید غذا برای این جمعیت گسترده بخش کشاورزی قدرتمندی داشته باشد. از این رو این کشور به روش های مختلفی از کشاورزی حمایت میکند که یکی از این روش ها حمایت بیمه ای است؛ به طوریکه در این کشور بیمه تولید محصولات کشاورزی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار داده است.

سال گذشته بیش از ۴۵ میلیون خانوار در چین از حمایت های بیمه‌ای بخش کشاورزی منتفع شده‌اند. در صورت عدم حمایت بیمه‌ای چین از این خانوارها بخش قابل توجهی از آن‌ها به آمار فقیران کشور چین اضافه میشدند.

هرساله بسیاری از کشاورزان به دلیل ضرر و زیان گسترده ناشی از بلایای طبیعی و یا کاهش قیمت چشمگیر در بازار دچار ضررهای فراوانی میشوند که آن‌ها را با فقر مواجه میکند. از این رو حمایت بیمه‌ای از کشاورزی میتواند علاوه بر تقویت بخش کشاورزی در بلندمدت، از میزان فقر در کشورها نیز بکاهد.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.