۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۲۶۸ ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت چین جهت بین المللی کردن یوآن و افزایش سرمایه گذاری در بازارهای مالی چین، سهم سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در چین را به دوبرابر افزایش داد.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، دولت چین سهمیه سرمایه گذاری نهادهای سرمایه گذار خارجی در بازارهای مالی خود را به ۵۰۰ میلیارد یوآن (دوبرابر) افزایش داد. بر اساس بیانیه بانک مرکزی چین، این سهمیه از ۲۷۰ میلیارد یوآن به ۵۰۰ میلیارد یوآن (معادل ۷۳.۶۵ میلیارد دلار) افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است که این سیاست، تقاضا برای یوآن جهت سرمایه گذاری در دارایی های چین را -از طریق بازار سرمایه هنگ کنگ- افزایش خواهد داد.

بر اساس این نوع طرح سرمایه گذاری، به نهادهای سرمایه گذار خارجی اجازه داده می شود تا با استفاده از سپرده های یوآن موجود در بانک های فراساحلی (بانک های چینی در بیرون از مرزها)، در بازار داخلی چین سرمایه گذاری کنند، که هدف این برنامه این است که یوآن چین را بین المللی کند.

هنگ کنگ اولین جایی است که طرح آزمایشی سرمایه گذاری نهادهای سرمایه گذار خارجی با استفاده از یوآن برای آن اجرا شده است. سهمیه هنگ کنگ جهت سرمایه گذاری در بازارهای مالی چین در سال ۲۰۱۴ به دو برابر یعنی ۲۷۰ میلیارد یوآن افزایش یافته بود.

سهم هنگ کنگ از این طرح به طور قابل ملاحظه ای بالا می باشد که این سهم بالا نقش مهمی را به عنوان واسطه برای تسهیل مشارکت سرمایه گذاران خارجی در بازارهای مالی چین داشته است.

طبق گفته نورمن چان مدیر اجرایی طرح، این طرح از زمان معرفی آن در اواخر سال ۲۰۱۱، کانال مهمی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در بازارهای مالی چین بوده است.

تصمیمی که توسط دولت جهت افزایش سهم سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی به ۵۰۰ میلیارد یوآن گرفته شده، در اصل آخرین تلاش های مقامات چینی برای باز کردن در بازارهای مالی چین به روی سرمایه گذاران خارج از چین است.

منبع: چاینادیلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.