۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۲۱۱ ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بندر هامبورگ آلمان نقشی ویژه و اساسی در پیشرفت این کشور در سال‌های اخیر داشته است. بندر هامبورگ نماد تجارت خارجی کشور آلمان است و بخش قابل توجهی از محصولات صادراتی این کشور در این بندر تولید و صادر میشود.

به گزارش مسیر اقتصاد بندر هامبورگ آلمان یکی از دلایل اصلی تراز تجاری مثبت، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در این کشور است.

بندر هامبورگ آلمان در این روزها میزبان اجلاس کشورهای گروه ۲۰ است. اجلاسی که در سال جاری با چالش‌های فراوانی همراه است. در این اجلاس تفکرات کشورها در زمینه‌های مختلف از جمله توافق آب و هوایی پاریس، حمایت از تولیدات داخلی، توافق بر سر تجارت خارجی و دیگر مسائل بسیار زیاد است.

یکی از مسائلی که اخیرا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مورد انتقاد شدید قرار گرفته بالا بودن تراز تجاری آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی منطقه اروپاست. در حال حاضر میزان صادرات آلمان بسیار بیشتر از میزان واردات این کشور است و دونالد ترامپ معتقد است این روش آلمان منصفانه نیست و موجب از بین رفتن تعادل در بازارهای جهانی شده است.

اما در این میان بندر هامبورگ آلمان نقشی ویژه و اساسی در پیشرفت این کشور در سال‌های اخیر داشته است. بندر هامبورگ نماد تجارت خارجی کشور آلمان است و بخش قابل توجهی از محصولات صادراتی این کشور در این بندر تولید و صادر میشود.

طبق آمار دولت آلمان سطح زندگی مردم بندر هامبورگ نیز به طور متوسط ۶۴ درصد بالاتر از میانگین کل کشور آلمان است و از این نظر با دیگر شهرهای این کشور اختلاف زیادی دارد. درآمد سرانه هر شهروند بندر هامبورگ سالانه بیش از ۶۰ هزار یورو است درحالیکه این میزان برای کل کشور آلمان درحدود ۳۶ هزار یورو است.

بندر هامبورگ بزرگترین بندر کشور آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی منطقه اروپاست و دومین شهر بزرگ این کشور محسوب میشود. این بندر مسیر اصلی صادرات آلمان به دیگر کشورهاست که از سوی ترامپ با انتقاد مواجه شده است.

با اینحال طبق آمار منتشر شده مقاصد اصلی کالاهای صادراتی از این بندر کشور چین است  به طوریکه سالانه بیش از ۲.۵ میلیارد دلار کالا از بندر هامبورگ به مقصد چین صادر میشود. بعد از چین نیز کشورهای روسیه و سنگاپور در رتبه‌های بعدی قراردارند. آمریکا نیز با حدود ۳۰۰ میلیون دلار در رتبه چهارم قرار دارد.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.