۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۰۹۲ ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ دسته: دولت و حکمرانی
۰

با تصمیم فرماندار ایالت آلاسکای آمریکا، منابع حاصل از فروش نفت در طول سال در صندوقی جمع آوری میشود و در انتهای سال به طور مساوی بین همه مردم این ایالت تقسیم میشود. مدیرعامل فیسبوک نیز از این تصمیم دفاع کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در حال حاضر فرماندار ایالت آلاسکا در آمریکا تصمیم گرفته است منابع حاصل از فروش منابع طبیعی همچون نفت را به عنوان یارانه در پایان هر سال بین همه مردم این ایالت تقسیم کند.

طبق این تصمیم در ایالت آلاسکا آمریکا منابع حاصل از فروش نفت در طول سال در صندوقی به نام «صندوق تجمیع منابع دائمی آلاسکا» جمع آوری میشود و در انتهای سال منابع حاصل از آن به طور مساوی بین همه مردم این ایالت تقسیم میشود. طبق آمار عملکرد سال گذشته این صندوق در سال ۲۰۱۶ میلادی به هر شهروند ایالت آلاسکا حدود هزار دلار پرداخت شده است.

مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیس بوک نیز اخیرا سفری به این ایالت انجام داده و از این تصمیم فرماندار ایالت آلاسکا به طور قاطع حمایت کرده است.

ایده پرداخت یارانه به همه مردم جامعه در کنار این ایده مطرح شده که لازم است همه مردم جامعه به سطح حداقلی از درآمد دسترسی داشته باشند.

زاکربرگ نیز با اشاره به تجربه شرکت بزرگ خود در عرصه مدیریت مسائل و شرایط اقتصادی توسط آحاد افراد جامعه، تصمیم ایالت آلاسکا در پرداخت منافع حاصل از فروش نفت به مردم را تصمیمی بسیار کاربردی و مناسب ارزیابی کرده است.

زاکربرگ در این زمینه گفته است: «پرداخت یک مبلغ ثابت به هر نفر از شهروندان به عنوان یارانه میتواند آینده ای روشن را در پیش روی افراد جامعه قرار دهد تا فرصت‌های اقتصادی و زندگی مناسب تری برای خود و خانواده خود فراهم نمایند.»

ایده پرداخت منابع حاصل از فروش نفت و دیگر اموال و دارایی‌های عمومی به شکل یارانه مستقیم به افراد جامعه در مقابل این ایده مطرح شده که دولت به جای پرداخت این منابع به مردم از آن‌ها برای بهتر شدن شرایط عرضه خدمات عمومی همچون آموزش و بهداشت استفاده نماید.

منبع: سی ان بی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.