۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۰۴۸ ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ دسته: تجارت و دیپلماسی، راه ابریشم چین
۰

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که پروژه جاده ابریشم جدید چین برای اقتصاد کشورها مفید است و از این رو روسیه با تمام توان خود از اجرایی شدن و پیشرفت این پروژه حمایت می کند.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که پروژه جاده ابریشم جدید چین برای اقتصاد کشورها مفید است و از این رو روسیه با تمام توان خود از اجرایی شدن و پیشرفت این پروژه حمایت می کند.

پروژه جاده ابریشم جدید چین در ابتدا در سال ۲۰۱۳ میلادی مطرح شد و از آن زمان به روند پیشرفت خود ادامه داده است. هدف این پروژه بزرگ اقتصادی توسعه زیرساخت‌ها و تقویت روابط و تعاملات تجاری بین کشورهای آسیایی و اروپایی از طریق احیای جاده ابریشم قدیمی چین بوده است.

چین در این پروژه توسعه زیرساخت‌های انتقال کالا و انرژی را در بسیاری از کشورهای آسیایی هدف قرار داده و پروژه‌های بسیار بزرگی با سرمایه‌گذاری چینی در این کشورها تعریف کرده است. در زمان حاضر بسیاری از این پروژه‌ها آغاز شده و بسیاری دیگر نیز در در مرحله آغاز به سر می‌برند.

پوتین بعد از دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در این زمینه گفته است: «روسیه فرصت‌های بزرگی را در پروژه جاده ابریشم جدید چین دیده است و به همین دلیل قصد دارد از پیشرفت این پروژه با تمام توان حمایت نماید. احیای مسیر دریای شمال، مسیر ریلی سیبری و مسیر زمینی بایکال-آمور جزء طرح‌های مفیدی است که در پروژه جاده ابریشم چین در نظر گرفته شده و میتواند مزایای اقتصادی فراوانی برای روسیه داشته باشد.»

پوتین همچنین گفته است که پروژه‌های بزرگ اقتصادی میتواند به افزایش تجارت دوجانبه بین کشورها منجر شود و از این منظر نیز با توسعه صنایع و ایجاد اشتغال برای کشورها مفید باشد.

این درحالیست که اخیرا در ادامه جریان پیشرفت پروژه جاده ابریشم جدید چین صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و بانک توسعه چین یک تفاهم نامه به ارزش ۶۸ میلیارد یوآن، معادل ۱۰ میلیارد دلار برای پیشبرد پروژه‌های در نظر گرفته شده منعقد کرده‌اند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.