۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۹۵۹ ۰۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ دسته: کشاورزی
۰

جمعیت زیاد و بهبود توان اقتصادی مردم چین موجب شده است این کشور به عنوان بازاری بسیار مهم برای تولیدکنندگان محصولات مختلف در دیگر کشورها در نظر گرفته شود و اغلب کشورها برای ورود به بازار چین، خصوصا در زمینه محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش مسیر اقتصاد میزان صادرات محصولات غذایی روسیه به چین افزایش یافته و این کشور بعد از ترکیه به دومین مقصد صادرات محصولات غذایی روسیه تبدیل شده است.

طبق گفته وزیر کشاورزی روسیه در سال گذشته میلادی میزان صادرات محصولات غذایی روسیه به کشورهای ترکیه و چین به ترتیب ۱.۶۶ میلیارد دلار و ۱.۶۲ میلیارد دلار بوده است. کشور قزاقستان نیز از سال‌های قبل یکی از مقاصد اصلی صادرات محصولات غذایی روسیه بوده و در این لیست در رتبه سوم قرار دارد.

طبق گفته وزیر کشاورزی روسیه در پنج سال اخیر مقاصد صادراتی محصولات کشاورزی روسیه تغییراتی چشمگیر داشته به طوریکه صادرات این کشور به برخی کشورها همچون چین افزایش یافته و در مقابل صادرات به برخی کشورها مانند مصر کاهش یافته است. برخی کشورها مانند کشورهای عربی نیز همچنان در بین مقاصد اصلی صادرات محصولات کشاورزی روسیه قرار دارند.

طبق آمار وزارت کشاورزی روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی مجموع صادرات محصولات کشاورزی روسیه بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار بوده است. با اینحال روسیه و چین قراردادهای جدیدی در زمینه محصولات کشاورزی منعقد کرده‌اند و انتظار میرود میزان صادرات محصولات کشاورزی روسیه به چین در سال‌های آینده به طور چشمگیری افزایش یابد.

کشور چین جمعیت بسیار زیادی دارد که به دلیل رشد اقتصادی این کشور در سال‌های اخیر توان اقتصادی این جمعیت عظیم به مرور زمان درحال افزایش است. این مسئله موجب شده است کشور چین به عنوان بازاری بسیار مهم برای تولیدکنندگان محصولات مختلف در دیگر کشورها در نظر گرفته شود و اغلب کشورها برای ورود به بازار چین، خصوصا در زمینه محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.