۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۷۵۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

گرچه بحرین کشوری کوچک در جنوب خلیج فارس است اما با اینحال کشور روسیه از ظرفیت تجارت و صادرات به این کشور ثروتمند غافل نیست.

به گزارش مسیر اقتصاد روسیه و بحرین قراردادی در زمینه صادرات گاز طبیعی مایع شده از روسیه به بحرین منعقد کرده‌اند و انتظار میرود روند صادرات گاز مایع از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شود.

طبق گفته احمد ساتی سفیر بحرین در روسیه، قرارداد صادرات گاز مایع روسیه به بحرین در سال ۲۰۱۶ میلادی منعقد شده است. با اینحال سفیر بحرین امیدوار است تا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی فرآیندهای اجرایی این توافقنامه نهایی شود و روند واردات گاز مایع از روسیه به مرحله اجرا برسد.

بحرین در شرایطی به دنبال واردات گاز مایع از روسیه است که کشور همسایه این کشور یعنی قطر یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز مایع به دیگر کشورهای جهان است. اما بحرین در تلاش است تا نیاز گازی خود را از کشوری دیگر تأمین نماید.

روسیه و بحرین علاوه بر قرارداد صادرات گاز مایع، یک توافقنامه همکاری در زمینه کشف و تولید نفت و گاز نیز منعقد کرده‌اند. طبق این قرارداد شرکت روس نفت میتواند در مناطق تحت تسلط کشور بحرین به کشف و احیاناً تولید نفت و گاز بپردازد.

گرچه بحرین کشوری کوچک در جنوب خلیج فارس است اما با اینحال کشور روسیه از ظرفیت تجارت و صادرات به این کشور ثروتمند غافل نیست. به طوریکه تجارت دو کشور بحرین و روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۲۰۰ درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش یافته و به سه برابر رسیده است.

یکی از محصولات اصلی وارداتی بحرین آب معدنی است که از روسیه تأمین میشود. سفیر بحرین در روسیه همچنین ابراز امیدواری کرده است در آینده نزدیک واردات گوشت حلال بحرین نیز از روسیه انجام گردد. درحال حاضر نیاز بحرین به گوشت از طریق کشورهای استرالیا و نیوزلند تأمین میشود.

علاوه بر این روسیه برای صادرات گندم به بحرین نیز ابراز علاقه کرده و سفیر بحرین معتقد است اگر قیمت گندم صادراتی روسیه به سطح رقابتی با گندم دیگر کشورهای جهان برسد، روسیه میتواند از بحرین به عنوان دروازه صادرات گندم به دیگر کشورهای عرب منطقه استفاده نماید. این درحالیست که اغلب کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس واردکننده عمده گندم مصرفی خود هستند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.