۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۲۹۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت تجارت نیوزلند، این کشور و اتحادیه اروپا در آستانه انعقاد یک توافق تجاری دوجانبه قرار دارند. نیوزلند و اتحادیه اروپا در حال حاضر نیز تجارت گسترده‌ای با یکدیگر دارند اما انعقاد قراردادتجاری دوجانبه میتواند تأثیری بسزا برر افزایش تعاملات تجاری دوجانبه داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت تجارت نیوزلند، این کشور و اتحادیه اروپا در آستانه انعقاد یک توافق تجاری دوجانبه قرار دارند. نیوزلند و اتحادیه اروپا در حال حاضر نیز تجارت گسترده‌ای با یکدیگر دارند اما انعقاد قراردادتجاری دوجانبه میتواند تأثیری بسزا بر افزایش تعاملات تجاری دوجانبه داشته باشد.

طبق اعلام وزارت تجارت نیوزلند تاکنون چندین جلسه موفق بین نیوزلند و اتحادیه اروپا برگزار شده و دو طرف در آستانه دستیابی به توافق نهایی قرار دارند.

وزارت تجارت نیوزلند اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی قصد دارد توافقات تجاری دوجانبه خود را تاحدی گسترش دهد که بیش از ۹۰ درصد تجارت خارجی این کشور تحت پوشش قراردادهای تجاری دوجانبه و چندجانبه قرار بگیرند. علاوه بر این وزارت تجارت نیوزلند اعلام کرده است که تسهیل تجارت و شفافیت جزء برنامه‌های اصلی این کشور در تجارت خارجی است.

وزارت تجارت نیوزلند همچنین مواضع و دیدگاه‌های خود در زمینه توافق تجاری با اتحادیه اروپا و دیگر شرکای مدنظر تا سال ۲۰۳۰ را پیش از دستیابی به توافق منتشر کرده تا فعالین حوزه تجارت این کشور از جزئیات برنامه وزارت صنعت نیوزلند آگاه گردند.

آگاهی فعالین کسب و کار و تجارت نیوزلند، از جنبه‌های توافق احتمالی این کشور با دیگر کشورهای جهان میتواند موجب آماده سازی آن‌ها برای بهره‌برداری بهتر از این توافقات در آینده شود. علاوه بر این آن‌ها میتوانند پیش از دستیابی به توافق نظرات و پیشنهادات خود را ابراز نمایند.

درحال حاضر اتحادیه اروپا سومین شریک تجاری کشور نیوزلند است. عمده تجارت نیوزلند و اتحادیه اروپا در زمینه محصولات غذایی و خدمات فنی و مهندسی است. مجموع تجارت دوجانبه نیوزلند و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار بوده است.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.