۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۱۸۸۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ دسته: حمل و نقل
۰

کشورهای عربستان، بحرین و امارات بعد از قطع یکجانبه روابطشان با قطر، حریم هوایی خودشان را نیز به روی هواپیماهای قطر بستند. در حال حاضر تنها راه پیش روی هواپیماهای قطر برای رفت و آمد، استفاده از حریم هوایی ایران است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای عربستان، بحرین و امارات بعد از قطع یکجانبه روابطشان با قطر، حریم هوایی خودشان را نیز به روی هواپیماهای قطر بستند. در حال حاضر تنها راه پیش روی هواپیماهای قطر برای رفت و آمد، استفاده از حریم هوایی ایران است.

کشورهای عربستان، امارات و بحرین همسایگان قطر محسوب میشوند و بسته شدن حریم هوایی این کشورها به روی قطر، ضربه‌ای بزرگ به این کشور محسوب میشود.

درحال حاضر هواپیماهای شرکت هواپیمایی قطر اجازه استفاده از حریم هوایی سه کشور عربستان، امارات و بحرین را ندارد و مجبور شده است تمامی پروازهای خود به این سه کشور همسایه را لغو نماید. مشتریانی که پیش از این اقدام به خرید بلیط کرده بودند نیز مجبور شده‌اند یا پول خود را از هواپیمایی قطر پس بگیرند و یا بلیط پرواز دیگری را به عنوان جایگرین دریافت نمایند. پیش از این هواپیمایی قطر بیش از ۵۵ پرواز به عربستان و امارات داشته است.

اگر وضعیت کنونی برای مدتی پایدار بماند هواپیمایی قطر بخشی از مزیت رقابتی خود را از دست خواهد داد و از مشتریان شرکت کاسته خواهد شد؛ چراکه مردم ترجیح میدهند بلیط هواپیماهایی را بخرند که مسیرهای کوتاه‌تر را طی میکنند. تحریم هوایی کشورهای همسایه درآمد شرکت هواپیمایی قطر را نیز با کاهش چشمگیری مواجه خواهد کرد.

با اینحال بعد از تحریم هوایی کشورهای عربی، ایران در این زمینه با قطر همراهی کرده و پیشنهاد استفاده از حریم هوایی ایران را به این کشور داده است. در حال حاضر استفاده از حریم هوایی ایران موجب ادامه حیات هواپیمایی قطر شده چراکه دیگر همسایگان این کشور حریم هوایی خود را به روی هواپیمایی قطر بسته‌اند و تنها راه هواپیماهای قطری استفاده از حریم هوایی ایران است.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.