۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۱۱۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

چین و برزیل یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک به منظور توسعه ظرفیت‌های تولیدی تأسیس کرده‌اند. سرمایه اولیه این صندوق مشترک ۲۰ میلیارد دلار است.

به گزارش مسیر اقتصاد دو کشور چین و برزیل یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک به منظور توسعه ظرفیت‌های تولیدی تأسیس کرده‌اند. سرمایه اولیه این صندوق مشترک ۲۰ میلیارد دلار است. منابع این صندوق برای تأمین مالی پروژه‌هایی در کشور برزیل که مورد تأیید هر دو کشور باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در شیوه تأمین مالی از این صندوق قرار است تدابیری اتخاذ شود که به همراه منابع مالی این صندوق از دیگر منابع مالی بخش خصوصی و دولتی نیز استفاده شود.

حوزه‌هایی مانند توسعه زیرساخت، ایجاد ظرفیت برای تولیدات کارخانه‌ای، کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی و فناوری‌های جدید در اولویت تأمین مالی از طریق منابع این صندوق عنوان شده‌اند.

در نشست امضای توافقنامه این صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بین چین و برزیل، سفیر کشور چین در برزیل اعلام کرد که این صندوق سرمایه‌گذاری حاصل تلاش‌های مشترک دو کشور است و نشانه‌ای از همکاری و مشارکت راهبردی نزدیک دو کشور چین و برزیل است. همکاری با کشور برزیل جایگاهی ویژه در سیاست خارجی چین دارد و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک چین و برزیل میتواند سازوکار تأمین مالی همکاری این دو کشور را تضمین نماید.

وزیر برنامه ریزی برزیل نیز در این نشست با اشاره به رکود دو ساله حاکم بر اقتصاد برزیل تأکید کرد که این صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در زمان مناسبی شروع به کار کرده و آینده نزدیک رکود اقتصاد برزیل پایان خواهد یافت. درحال حاضر کشور برزیل به دنبال تأمین سرمایه‌های خارجی برای پروژه‌ای زیرساختی، تأمین انرژی و حوزه فناوری است و آغاز به کار این صندوق سرمایه‌گذاری مشترک میتواند در این زمینه مفید واقع شود.

طبق توافقنامه منعقد شده بین چین و برزیل، به ازای تأمین مالی هر دلار از منابع مالی کشور برزیل، چین سه دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. برای این منظور در ابتدا ۵ میلیارد دلار از منابع داخلی برزیل و ۱۵ میلیارد دلار از سوی کشور چین برای ۲۰ میلیارد دلار سرمایه اولیه این صندوق در نظر گرفته شده است.

کشورهای چین و برزیل در سال ۲۰۱۲ میلادی یک توافقنامه همکاری راهبردی جامع منعقد کردند و سه سال بعد از آن، یعنی از سال ۲۰۱۵ میلادی، چین به بزرگترین شریک تجاری برزیل تبدیل شده است.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.