۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۱۱۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ دسته: کشاورزی
۰

دولت روسیه برنامه دارد تا با حمایت از صادرات محصولات کشاورزی میزان صادرات محصولات کشاورزی را تا سال ۲۰۲۰ میلادی با ۲۷ درصد افزایش به بیش از ۲۱.۵ میلیارد دلار برساند

به گزارش مسیر اقتصاد طبق گفته وزیر کشاورزی روسیه، دولت این کشور برنامه دارد تا با حمایت از صادرات محصولات کشاورزی میزان صادرات محصولات کشاورزی را تا سال ۲۰۲۰ میلادی با ۲۷ درصد افزایش به بیش از ۲۱.۵ میلیارد دلار برساند.

طبق گفته آقای الکساندر تکاشف، وزیر کشاورزی روسیه در نشستی با عنوان «شورای عالی توسعه راهبردی و پروژه‌های اولویت دار» که توسط نخست وزیر روسیه آقای دیمیتری مدودوف ترتیب داده شده بود درخصوص سیاست‌های دولت روسیه در زمینه حمایت از بخش کشاورزی بحث و تبادل نظر انجام گرفته است.

در این نشست دولت روسیه یک برنامه جامع برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته و قصد دارد از کشاورزان داخلی به منظور افزایش تولید و صادرات حمایت نماید.

وزیر کشاورزی روسیه در این باره گفت: «برای گسترش حمایت از بخش کشاورزی و افزایش صادرات محصولات این بخش ۴ برنامه اولویت دار در نظر گرفته شده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده نتیجه اجرایی شدن این برنامه‌ها افزایش ۲۷ درصدی صادرات محصولات کشاورزی خواهد بود.»

طبق اعلام وزیر کشاورزی روسیه کشاورزان در صورت افزایش صادرات محصولات از حمایت‌های متعددی در چارچوب برنامه‌های در نظر گرفته شده بهره مند خواهند شد.

طبق اعلام منابع رسمی وزارت کشاورزی روسیه برنامه‌های حمایتی متعددی برای حمایت از افزایش صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته است. برخی از این برنامه‌ها عبارتند از ارائه تسهیلات بیشتر به کشاورزان و تسهیل شرایط دریافت آن، تقویت بیمه محصولات کشاورزی، کاهش هزینه های حمل و نقل محصولات و همچنین کاهش هزینه های جانبی برای تدارک نیازهای کشاورزان.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.