۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۰۸۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ دسته: پول و بانک
۰

قیمت بیت کوین به عنوان رایج‌ترین پول الکترونیکی جهان بعد از آنکه به بیشترین میزان خود رسیده بود، در هفته گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش مسیر اقتصاد قیمت بیت کوین به عنوان رایج‌ترین پول الکترونیکی جهان بعد از آنکه به بیشترین میزان خود رسیده بود، در هفته گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت.

قیمت بیت کوین در طول هفته گذشته کاهش یافت به طوریکه ابتدای هفته جاری قیمت آن با ۲۰ درصد کاهش نسبت به ابتدای هفته گذشته به ۲۱۷۹ دلار رسید.

این درحالیست که در طول گذشته قیمت بیت کوین به حدود ۲۷۹۱ دلار رسیده بود که بیشترین قیمت این پول الکترونیکی از زمان مورد استفاده قرار گرفتن در تجارت جهانی است. در نتیجه قیمت بیت کوین در مقایسه با بیشترین میزان خود ۶۱۲ دلار معادل ۲۸ درصد کاهش یافته است.

کارشناسان معتقدند علت کاهش چشمگیر قیمت بیت کوین، تخلیه حباب قیمتی ایجاد شده در مدت اخیر بوده است. در طول چند هفته اخیر برخی دلالان بازار به منظور کسب سود از تجارت بیت کوین با خرید گسترده آن در بازار حباب ایجاد کردند و نرخ رشد قیمت بیت کوین را افزایش دادند. این مسئله موجب شد که در هفته گذشته حباب قیمتی ایجاد شده تخلیه شود و قیمت بیت کوین کاهش یابد.

در حال حاضر حجم بازار بیت کوین در دنیا بالغ بر ۳۶.۴۸ میلیارد دلار است که در مقایسه با هفته کذشته بیش از ۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

کارشناسان درخصوص روند تغییر قیمت بیت کوین در آینده اتفاق نظر ندارند. برخی معتقدند تخلیه حباب قیمتی بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت و از قیمت آن کاسته خواهد شد. برخی دیگر معتقدند به دلیل عدم پایداری حاکم بر بازارهای جهانی، در آینده سرمایه‌داران زیادی به خرید بیت کوین متمایل خواهند شد و قیمت این پول الکترونیکی حتی تا ۶ هزار دلار نیز افزایش خواهد یافت.

بیت کوین یک پول الکترونیکی است که تحت کنترل هیچ بانک مرکزی در دنیا قرار ندارد. شروع استفاده گسترده از بین کوین در تجارت جهانی از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است. از آن زمان تاکنون قیمت بیت کوین به شدت افزایش یافته به طوریکه ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری برای خرید بیت کوین در سال ۲۰۱۰، اکنون معادل ۷۳ میلیون دلار است.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.