۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۰۲۸۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ دسته: کشاورزی
۰

کشاورزان آمریکایی از تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر کاهش هزینه‌های دولت در بخش کشاورزی ناراضی هستند. کشاورزان آمریکایی معتقدند کاهش بودجه بخش کشاورزی تهدیدی برای اقتصاد کشاورزی آمریکاست و میتواند شرایط کشاورزان آمریکایی را بیش از گذشته دشوار نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشاورزان آمریکایی از تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر کاهش هزینه‌های دولت در بخش کشاورزی ناراضی هستند. کشاورزان آمریکایی معتقدند کاهش بودجه بخش کشاورزی تهدیدی برای اقتصاد کشاورزی آمریکاست و میتواند شرایط کشاورزان آمریکایی را بیش از گذشته دشوار نماید.

کاخ سفید اخیرا لایحه بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی را تهیه کرده و آن را برای تصویب به کنگره ارسال کرده است. در این لایحه پیش بینی شده است که در ده سال آینده هزینه‌های دولت در بخش کشاورزی بیش از ۴۶ میلیارد دلار کاهش یابد.

درحال حاضر این کنگره آمریکاست که باید در مورد بودجه پیشنهادی دولت تصمیم گیری کند ولی نمایندگان کنگره در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند با وجود اکثریت جمهوری خواهان در کنگره، بازهم احتمال رأی آوردن این بودجه پیشنهادی پایین است.

سونی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا نیز گفته است درصورت کاهش بودجه بخش کشاورزی، این وزارتخانه مجبور خواهد بود بیش از ۵۲۰۰ نفر معادل ۵ درصد از کارمندان خود را کاهش دهد.

طبق بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۲۰۱۸، هزینه‌های دولت در بخش کشاورزی تنها ۱۸ میلیارد دلار خواهد بود. این درحالیست که هزینه‌های دولت در بخش کشاورزی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۴ میلیارد دلار بوده است.

کشاورزان آمریکایی در انتخابات اخیر به ترامپ رأی دادند ولی اکنون از طرفی با کاهش قیمت محصولات غذایی مواجه هستند و از طرف دیگر دولت قصد دارد بودجه بخش کشاورزی را کاهش دهد.

یکی از بخش‌های اصلی کشاورزی آمریکا که با کاهش بودجه مواجه خواهد شد، نظام بیمه محصولات کشاورزی است که درحال حاضر نقشی اساسی در تولید کشاورزی آمریکا دارد.

از طرف دیگر کاهش بودجه بخش کشاورزی آمریکا میتواند موجب کاهش تولید در این کشور شود. کاهش تولید آمریکا نیز در بلندمدت موجب افزایش قیمت محصولات کشاورزی خواهد شد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.