۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۰۲۷۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

دولت استرالیا اعلام کرده است که در آستانه دستیابی به یک قرارداد تجارت آزاد دوجانبه با کشور پرو قرار دارد. استرالیا امیدوار است بتواند با انعقاد قراردادهای دوجانبه تجاری بازار کشورهای آمریکای جنوبی را به روی صادرکنندگان خود بگشاید.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت استرالیا اعلام کرده است که در آستانه دستیابی به یک قرارداد تجارت آزاد دوجانبه با کشور پرو قرار دارد.

بعد از خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد بین کشورهای دو سوی اقیانوس آرام، که بین ۱۲ کشور در دو سوی اقیانوس آرام ازجمله استرالیا و پرو منعقد شده بود، دولت استرالیا سیاست خود را تغییر داد و اکنون درپی دستیابی به توافقات تجاری دوجانبه با کشورهای طرف قرارداد در این قرارداد تجارت آزاد است.

دولت استرالیا امیدوارد است قرارداد تجارت آزاد با کشور پرو بتواند تأثیری بسزا در روابط تجاری این دو کشور داشته باشد و علاوه بر این در روابط تجاری استرالیا با دیگر کشورهای آمریکای جنوبی نیز اثرگذار باشد. استرالیا امیدوار است با برقراری قراردادهای تجاری دوجانبه با کشورهای آمریکای جنوبی، تعرفه واردات این کشورها برای استرالیا کاهش یابد و بازار این کشورها به روی صادرکنندگان استرالیایی بازتر گردد.

تجارت دو کشور استرالیا و پرو در سال گذشته میلادی بالغ بر ۳۷۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۹ درصد رشد داشته است. سهم تجارت محصولات کشاورزی از تجارت این دو کشور در حدود ۹۰ میلیون دلار بوده است.

درحال حاضر صادرکنندگان محصولاتی همچون شکر، گوشت، گندم و برنج از استرالیا به پرو با تعرفه‌های بالایی مواجه است که قرارداد تجارت آزاد بین این دو کشور میتواند شرایط را برای تسهیل صادرات این کالاها به پرو فراهم نماید.

درحال حاضر آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا که رقیب تولیدکنندگان استرالیایی در بازار پرو محسوب میشوند، با این کشور قرارداد دوجانبه تجاری منعقد کرده‌اند و از این منظر تولیدکنندگان این کشورها در مقایسه با تولیدکنندگان استرالیایی از مزیت برخوردار هستند.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.