۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۹۹۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

نتایج یک تحقیق نشان میدهد که بخش قابل توجهی از مردم آمریکا معتقدند تجارت با چین به سود اقتصاد آمریکا و مصرف‌کنندگان این کشور است.

به گزارش مسیر اقتصاد نتایج یک تحقیق که توسط یک سازمان غیر انتفاعی در چین از مردم کشورهای آمریکا و چین انجام گرفته نشان میدهد که بخش قابل توجهی از مردم آمریکا معتقدند تجارت با چین به سود اقتصاد آمریکا و مصرف‌کنندگان این کشور است.

هدف این تحقیق تشخیص ذهنیت مردم آمریکا نسبت به چین و همچنین ذهنیت مردم چین نسبت به آمریکا بوده است.

طبق این تحقیق ۸۱ درصد مردم آمریکا معتقدند تجارت با چین برای اقتصاد آمریکا مفید بوده و ۷۵ درصد نیز معتقدند محصولات وارداتی از چین به سود مصرف‌کنندگان آمریکایی بوده است. طبق این تحقیق نظر مردم درخصوص سرمایه‌گذاری دوجانبه بین آمریکا و چین نیز مثبت بوده است.

این اولین بار از سال ۲۰۰۱ میلادی است که مردم آمریکا و چین معتقدند همکاری این دو کشور بر سر مسائلی همچون تجارت، پایداری نظام مالی جهانی و محیط زیست به نفع هر دو کشور خواهد بود.

در بین مردم هر دو کشور، جمعیت میان سال بین ۱۸ تا ۳۴ سال در مقایسه با افراد سالخورده، ذهنیت بهتری نسبت به کشور مقابل داشته‌اند. به طور مثال ۴۸ درصد کل جمعیت مردم آمریکا ذهنیت مثبتی به چین دارند درحالیکه این نسبت در میان افراد میان سال ۵۷ درصد است. همچنین ۵۵ درصد مردم چین ذهنیت مثبتی به آمریکا دارند درحالیکه این نسبت در بین افراد میان سال ۶۰ درصد است.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.