۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۲۹۳ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت ژاپن لیستی شامل نام بیش از ۳۰۰ شرکت از سراسر این کشور تهیه کرده است که حقوق کارمندان خود را آن طور که شایسته است رعایت نمی‌کنند تا وضعیت آنها را بهبود دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت ژاپن برای اولین بار اعلام کرده است که لیستی شامل نام بیش از ۳۰۰ شرکت از سراسر این کشور تهیه کرده است که حقوق کارمندان خود را آن طور که شایسته است رعایت نمی‌کنند. هدف مقامات ژاپنی بهتر نمودن شرایط کاری برای کارمندان این کشور و کاهش میزان خودکشی ناشی از فشار کاری عنوان شده است.

نام شرکت‌های بزرگی همچون پاناسونیک نیز در این لیست ۳۰۰ شرکتی به چشم میخورد. عمده این شرکت‌ها متهم شده‌اند که کارمندان خود را به کارکردن بیشتر از زمان مجاز مجبور می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها نیز به عدم گزارش آسیب دیدگی کارمندان خود در زمان کار در شرکت متهم شده‌اند. دولت این کشور از این لیست با عنوان لیست سیاه یاد کرده است.

دور جدید تلاش دولت ژاپن برای کاهش فشار کاری کارمندان از زمانی آغاز شد که در سال ۲۰۱۵ یکی از کارمندان شرکت تبلیغاتی معروف «دنتسو» اقدام به خودکشی نمود و بعد از تحقیقات مشخص شد که این فرد در اثر فشار کاری اقدام به خودکشی نموده است. با اینحال سابقه خودکشی مردم ژاپن بر اثر فشار کاری به دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی باز می‌گردد و از آن زمان خودکشی بر اثر فشار کاری آمار بالایی دارد.

قرار است این لیست که درحال حاضر نام ۳۳۴ شرکت ژاپنی در آن وجود دارد به صورت ماهانه به روزرسانی گردد. دولت ژاپن اعلام کرده است هدف از انتشار اسامی این شرکت‌ها تحت عنوان لیست سیاه، در وحله اول تشویق آن‌ها برای اصلاح رویه‌ها و احترام به حقوق کارمندان است و در مرتبه دوم این پیام را به مردم میرساند که در زمان استخدام بدانند چه شرکت‌هایی حقوق آن‌ها را رعایت نمی‌کنند تا بتوانند بهتر تصمیم گیری نمایند. اما هنوز جریمه دیگری برای شرکت‌های این لیست در نظر گرفته نشده است.

امید به زندگی(متوسط عمر مردم) در کشور ژاپن ۸۳.۳ سال است که در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا میزان آن بسیار بالاست. اما در عین حال نرخ خودکشی مردم این کشور نیز بالاتر از میانگین جهانی است. طبق برآوردهای صورت گرفته، خودکشی مردم ژاپن سالانه ۴ میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد می‌کند.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.