۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۶۵۳ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ دسته: انرژی
۰

ایران به دنبال خرید تجهیزاتی است تا میزان تولیدات گازی اش در میدان مشترک گازی پارس جنوبی در اثر تحریم های جدید آمریکا صدمه ای نبیند. هرچند این تحریم ها روند را متوقف نمی کند ولی زمان و هزینه های عملیاتی را به شدت بالا می برد.

به گزارش مسیر اقتصاد ایران به دنبال خرید تجهیزاتی است تا از اختلالات احتمالی در سهم خود از بزرگترین میدان مشترک گاز طبیعی جهان، جلوگیری کند. در همین زمینه، آمریکا تصمیم به اعمال تحریم های جدید اقتصادی نسبت به ایران گرفته است.

شرکت نفت و گاز پارس در حال خرید تجهیزات ضروری است که از بروز اخلال و توقف در عملیات بهره برداری از میدان دریایی پارس جنوبی است.

محمد مشکین فام مدیر عامل این شرکت در مصاحبه ای گفت: بر اثر تحریم های جدید، خرید تجهیزات این شرکت مثل یک شیر ساده نیز به یکی چالش برانگیزترین کارها تبدیل می شود.

وی همچنین گفته است آن ها قادر نخواهند بود تا کار ما را متوقف کنند اما تا حد زیادی سرعت پیشرفت در میدان گازی پارس جنوبی را کاهش داده و هزینه های آن را به صورت نجومی بالا می برند.

پارس جنوبی، میدان مشترک گازی میان ایران و قطر، بزرگترین ذخیره گاز طبیعی جهان است و ایران به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی برای کمک به توسعه آن است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران را پس از آزمایش های موشکی ایران در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی اعمال کرد. سناتورهای ایالات متحده نیز لایحه ای را برای سخت تر کردن محدودیت های اعمال شده به ایران ارائه کرده اند.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده بود تا در برابر محدودیت های کاسته شده در توافق هسته ای، مبارزه کند.

ایران توافق اولیه ۴.۸ میلیارد دلاری با شرکت مشترک ملی نفت چین و توتال برای فاز ۱۱ پارس جنوبی در سال گذشته امضا کرد. این اولین سرمایه گذاری مشترک این کشور با شرکای بین المللی پس از توافق در ژانویه ۲۰۱۶ بود.

۲۴ فاز توسعه پارس جنوبی، ظرفیت تولید ترکیبی از ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز در روز را دارد و در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیون تولید می شود.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.