۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۷۰۵۰ ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

آمریکا به دلیل صادرات فولاد ارزان به این کشور توسط چین و سایر کشور ها به دنبال اقدامات تلافی جویانه برای مقابله به مثل با این مسئله است. پیش از این نیز اتحادیه اروپا، تعرفه واردات فولاد چین را افزایش داده بود.

به گزارش مسیر اقتصاد پژوهشی که در واشنگتن انجام شده است، حاکی از احتمال اقدامات تلافی جویانه آمریکا در مقابل دامپینگ فولاد توسط چین و سایر صادرکنندگان به ایالات متحده است.

یک روزنامه چینی اشاره می کند که این اقدام می تواند به صادرات فولاد چین ضربه بزند و همچنین تاکید می کند که اقدامات تلافی جویانه آمریکا در خصوص موضوعاتی مثل تامین مالی و همچنین صنایع های-تک، ممکن است از طرف کشورهای دیگر نیز علیه آمریکا اتفاق بیفتد.

این روزنامه پیشنهاد می دهد که آمریکا در این زمینه، شکایت خود را نزد سازمان تجارت جهانی (WTO) ببرد.

در هفته گذشته، ترامپ رئیس جمهور آمریکا،  دستور تحقیق و تفحص در مورد صادرات ارزان قیمت فولاد از چین و سایر کشور ها به ایالات متحده را صادر کرد.

در ماه گذشته نیز،  اتحادیه اروپا جهت اقدامات ضد دامپینگ، عوارض واردات محصولات فولاد تخت از چین را از ۱۳.۲ درصد به ۲۲.۶ درصد رساند. این مسئله به دنبال شکایت برخی از تولید کنندگان اتحادیه اروپا از جمله آرسلورمیتال، تاتااستیل و تایسین‌ کراپ عملی شد.

در ابتدای سال گذشته، پکن قول کاهش ۱۵۰ میلیون تن تولید فولاد را به صورت سالانه در طول پنج سال آینده داده بود، اما این مقدار نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه افزایش نیز یافته است.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.