۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۸۳۰۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ دسته: دولت و حکمرانی کارشناس: محمدطاهر رحیمی
۰

عمده واردات رژیم غاصب صهیونیستی از چین، آمریکا، کشورهای اروپایی و ترکیه انجام می‌شود. در این میان آذربایجان با سهم ۴۳ درصد در صادرات نفت به سرزمین‌های اشغالی و پس از آن آمریکا و برزیل نقش راهبردی برای حیات اقتصادی غاصبان قدس ایفا می‌کنند. بنابراین توان دیپلماسی اقتصادی کشور برای فلج کردن اقتصاد این رژیم باید بر کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان و همچنین کشورهای مهم عضو بریکس یعنی چین، هند، روسیه و برزیل متمرکز شود.

مسیر اقتصاد/ با گذشت بیش از ۷ دهه از اشغال کشور فلسطین توسط رژیم صهیونیستی جنبش‌های مختلفی با هدف ضربه‌زدن به اقتصاد این رژیم شکل گرفته است. این در حالی است که با وجود ممنوع بودن تجارت کشورهای عربی با اسرائیل، سالیانه حجم قابل توجهی از مبادلات تجاری این رژیم جعلی با کشورهای عربی انجام می‌شود. در این سال‌ها برخی تلاش‌ها نیز برای تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط کشورهای مختلف صورت گرفته است.

عمده واردات رژیم صهیونیستی از  آمریکا، کشورهای اروپایی، چین و ترکیه است

طبق آخرین آمار تجمیعی منتشره از مبادی وارداتی کالاهای اساسی رژیم غاصب، این رژیم عمده وارداتش را از چین، آمریکا، کشورهای اروپایی و ترکیه انجام می‌دهد. در این میان آذربایجان با سهم ۴۳ درصد در صادرات نفت به سرزمین‌های اشغالی و پس از آن آمریکا و برزیل نقش راهبردی برای حیات اقتصادی غاصبان قدس ایفا می‌کنند.

فراتر از نفت، در حوزه انواع سوخت‌‌ هم هند، آذربایجان و آمریکا بزرگترین تامین‌کنندگان رژیم غاصب هستند. به طور کلی در حوزه مواد قابل استخراج اعم از انواع نفت، سوخت، مواد معدنی و غیره بازهم همین کشورها به علاوه ترکیه بیشتر سهم را در تامین اشغال‌گران دارند که سهم هند قابل توجه است.

اروپا بیش از ۵۰ درصد محصولات غذایی و کشاورزی رژیم غاصب را تامین می‌کند

در حوزه محصولات غذایی و کشاورزی نیز اروپایی‌ها و سپس چین، آمریکا و ترکیه بیشترین نقش را در صادرات به سرزمین‌های اشغالی ایفا می‌کنند که سهم اروپا به تنهایی بیش از ۵۰ درصد است.

فلزات اساسی غالبا مورد نیاز صنعت را نیز ترکیه و سپس چین و اروپا برای اشغال‌گران تامین می‌کنند، ترکیه به تنهایی حدود یک‌چهارم فلزات اساسی سرزمین‌های اشغالی را تامین می‌کند.

چه کشورهایی برای تضعیف اقتصادی رژیم صهیونیستی در اولویت هستند؟

در حوزه مواد شیمایی سهم اروپا در صادرات به سرزمین‌های اشغالی باز هم بیش از ۵۰ درصد و سپس چین و آمریکا قرار دارند. در تامین قطعات الکترونیکی، خودرو و ماشین‌آلات نیز باز هم آمریکا، اروپا و چین بزرگترین شرکای تجاری غاصبان قدس هستند.

منسوجات و پوشاک سرزمین‌های اشغالی هم عمدتا توسط چین، ترکیه و کشورهای اروپایی تامین می‌شود، به نظر توان دیپلماسی اقتصادی کشور برای فلج کردن اقتصاد کودک‌کش‌های غاصب را باید بر کشورهایی چون ترکیه، آذربایجان، و کشورهای مهم عضو بریکس یعنی چین، هند، روسیه و برزیل متمرکز کرد.

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.