۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۷۸۳۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ دسته: تولید
۰

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تولید محصولات مورد نیاز صنایع داخلی، گفت: مشکل برخی از شرکت‌های دانش بنیان، تامین مالی است و ابزاری مثل اعطای اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، ضمن کمک به رفع این مشکل، تکمیل زنجیره ارزش محصولات صنعتی در کشور را تسهیل می‌کند.

مالیات به عنوان یک ابزار دولت دارای دو جنبه درآمدی و تنظیم‌گری است. برای ایجاد رقابت در صنایع می‌توان از این ابزار بهره برد به طوری که رویکرد اعتبار مالیاتی از آنجایی که نسبت به معافیت مالیاتی مشروط‌ تر است، می‌تواند بیشتر موثر باشد. در این راستا احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد اعتبار مالیاتی از شرکت‌هایی که در حوزه طرح‌های صنعتی کار‌ می‌کنند در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: تقویت اعتبار مالیاتی در برنامه هفتم اقدام بسیار مثبت و مهمی است. در راستای جلوگیری از خروج ارز و تولید داخلی نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف، باید بتوانیم مشکل شرکت‌های دانش بنیان داخلی را که عمدتا مشکل‌شان برای تولید، تامین مالی است، حل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار با اشاره به تصویب اعتبار مالیاتی در قوانین دائمی کشور گفت: تقویت این ابزار مالیاتی در برنامه هفتم نیز می‌تواند به اجرای بهتر آن کمک کند. حذف کلی معافیت‌های مالیاتی در گذشته نیز اقدام صحیحی نبود و مجلس اصلاحاتی در این زمینه انجام داده است.

«اعتبار مالیاتی» ابزاری مناسب برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات صنعتی

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: نه تنها این حمایت‌ها از این شرکت‌ها و طرح‌ها را لازم‌ می‌دانیم بلکه معتقدیم این حمایت‌ها در جهت مصالح کشور باید بیشتر شود. به طور خاص شرکت‌های دانش بنیان که به تولید محصولات با ارزش افزوده در صنایع کشور مشغول هستند باید بیش از این تقویت شوند. محور پیشران توسعه کشور ما در بحث صنعت، کشاورزی و حوزه‌های مختلف خدماتی، شرکت دانش بنیان هستند و برای توسعه بیشتر کشور باید شرکت‌های دانش بنیان و بازار مرتبط برای آن‌ها تقویت شود و تقویت اعتبار مالیاتی‌ تحقیق و توسعه یک مزیت بزرگ برای صنایع در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات صنعتی است.

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.