۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۶۱۹۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ دسته: حمل و نقل کارشناس: حسین جعفری حقگو
۰

فناوری نوآورانه، پوشش گسترده، زمان‌بندی دقیق، امکانات راحتی، حفظ محیط زیست و مهم‌تر از همه سرعت بالا، از عوامل جذب تقاضای بالای قطارهای S-Bahn در آلمان است. این نوع حمل و نقل عمومی پرطرفدار برای مسافران شهری و مناطق حومه است و یک راهکار موثر و پایدار برای جابجایی مسافران در سطح شهر و مناطق اطراف فراهم می‌کند.

مسیر اقتصاد/ یکی از مدل‌های حمل و نقل حومه‌ای که در شهر مونیخ آلمان استفاده می‌شود، قطارهای S-Bahn  هستند؛ که نوع جدید این قطارها برای مونیخ فضا و راحتی بیشتر و نوآوری‌های زیادی را به مسافران ارائه خواهند داد و پیش‌بینی می‌شود در پایان سال ۲۰۲۸ وارد خدمات مسافری ‌شوند. برای اولین بار در آلمان این قطارها کاملا یکپارچه، با طول مجموعه بیش از ۲۰۰ متر مورد استفاده قرار می‌گیرند و ظرفیت جابجایی ۱۸۴۱ مسافر را ایجاد می‌کنند. با این تغییر، ایالت بایرن و شبکه S-Bahn مونیخ برای رشد پیش‌بینی شده تردد مسافران در دهه‌های آتی و برنامه ریزی نقل‌وانتقالات در حال آماده سازی هستند. این قطارها با انرژی بسیار کارآمد عمل می‌کنند، نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و به روز رسانی نرم‌افزاری خود را از طریق فناوری ابر[۱] دریافت می‌کنند.

زیمنس پیشرو در ارائه قطارهای S-Bahn نوآورانه در آلمان

Michael Peter، مدیرعامل شرکت زیمنس موبیلیتی، گفت: قطارهای S-Bahn با ارائه عملکردهای دیجیتال منحصر به‌فرد، حداکثر راحتی برای مسافران، حفاظت از محیط زیست و ایمنی عملیاتی، استانداردهای جدیدی را در زمینه حمل و نقل در آلمان تعیین خواهد کرد. در آینده، مسافران مونیخ و مناطق حومه با قطارهای راحت و بهره‌مند از فناوری ریلی پیشرفته زیمنس، اطمینان‌بخش و قابل اعتمادتر سفر خواهند کرد.

شرکت زیمنس موبیلیتی همه قطارها را با سیستم کنترل قطار اروپا (ETCS)، سیستم عملیات خودکار قطار (ATO) و سیستم نظارت بر یکپارچگی قطار (TIMS) مجهز می‌کند. سیستم ETCS قطار ترکیبی از آخرین تکنولوژی قابل اعتماد با هزینه های نگهداری پایین تر از طریق استاندارد سازی است و قابلیت همکاری را به شبکه راه آهن مونیخ معرفی می کند که DB قصد دارد از سال ۲۰۳۰ شروع به دیجیتالی سازی و تجهیز با تجهیزات خطی ETCS کند. با ادغام ATO بر روی ETCS، قطارهای جدید S-Bahn برای حمل و نقل راه آهن آینده مناسب خواهند بود.

عوامل اصلی ایجاد تقاضای بالای قطارهای S-Bahn در آلمان

قطارهای S-Bahn دارای تقاضای بالای مسافران در کلانشهرها و مناطق حومه‌ای آن‌ها می‌باشد. از جمله این عوامل تقاضای بالا حمل و نقل موثر، سیستم اطلاعات مسافران، پوشش گسترده و سازگاربودن با محیط زیست است.

  • حمل و نقل عمومی موثر: سیستم قطارهای S-Bahn در آلمان به طور کلی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و موثرترین وسایل نقلیه عمومی شناخته می‌شود. قطارهای S-Bahn از شهرهای بزرگ به نواحی خارج از شهر پخش می‌شوند و امکان دسترسی آسان به مراکز مختلف شهری و مناطق اطراف را فراهم می‌کنند.
  • سیستم اطلاعات مسافران: صفحه نمایش ها در بالای درهای داخل و خارج واگن، در سقف و در فضای انتقال بین واگن ها قرار دارند. این نمایشگرها مسیر سفر را نشان می‌دهند و اطلاعات مربوط به ایستگاه ها و اشغال قطار مربوطه را ارائه می دهند. قبل از خروج مسافران، نمایشگرها نشان می‌دهند که نزدیکترین پله‌ها یا آسانسورها در کدام بخش سکو قرار دارند. در خارج از قطار، نوارهای LED رنگ خط S-Bahn مربوطه را نمایش می‌دهند.
  • پوشش گسترده: خطوط قطارهای S-Bahn در آلمان یک پوشش شبکه‌ای گسترده دارند و به تمامی نقاط شهری و مناطق اطراف که پشتیبانی اقتصادی دارند، می‌رسند. این به مسافران اجازه می‌دهد در سراسر مناطق شهری به راحتی حرکت کنند.
  • حفظ محیط زیست: استفاده از قطارهای S-Bahn در آلمان نیز باعث افزایش حمایت از حفظ محیط زیست می‌شود، زیرا این وسیله نقلیه بسیار کم‌مصرف و کم تولید آلاینده است.

سرعت بالا و کیفیت خدمات از مهمترین ویژگی‌های قطارهای S-Bahn

قطارهای S-Bahn در آلمان سالانه سهم قابل توجهی از تقاضاهای حمل و نقل حومه‌ای را به خود جذب می‌کنند؛ که طبق بررسی‌های صورت گرفته از عوامل مهم این جذب؛ کیفیت خدمات حمل و نقل حومه‌ای و مهم‌تر از همه سرعت بالای قطارهای S-Bahn می‌باشد.

  • سرعت و زمانبندی: سرعت عملیاتی برخی از قطارهای S-Bahn در شهرهای آلمان بین ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت (km/h) است. با این حال، ممکن است در برخی از خطوط به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت هم برسند.
  • امکانات راحتی: قطارهای S-Bahn در آلمان اغلب مجهز به امکانات راحتی مانند صندلی‌های راحت، وای‌فای، سوکت‌های USB و فضایی برای نگهداری بسته‌ها هستند. این امکانات مسافران را به راحتی در طول سفر به خواندن، کار کردن یا استراحت کردن تشویق می‌کنند. همچنین در صورت اشغال زیاد فضای داخل قطار، صندلی‌های تاشو به طور خودکار قفل می‌شوند تا فضای بیشتری برای ایستادن فراهم کنند.[۲]

پینوشت:

[۱] فناوری ابر، اجازه می‌دهد تا بصورت اتوماتیک یا دستی، نرم‌افزار را به روز رسانی کنید. این به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به دریافت و نصب فایل‌های به روزرسانی، آخرین نسخه نرم‌افزار را استفاده کنید. ابر همچنین امکاناتی مانند دسترسی از راه دور و ذخیره‌سازی اطلاعات را. البته، هر نرم‌افزاری ممکن است نحوه به روزرسانی خاص خود را داشته باشد.

[۲] https://www.globalrailwayreview.com/news/145621/images-germanys-most-modern-s-bahn-trains-set-for-munich/

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.