۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۷۴۸ ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ دسته: تولید
۰

بر اساس آمار منتشر شده، سریع ترین رشد اشتغالزایی در آمریکا از پایان سال ۲۰۱۴، ۲۶۳ هزار نفر بوده است که در ماه گذشته رخ داد. پیش بینی می شود که در ماه های آتی نیز به طور متوسط بیش از ۱۰۰ هزار شغل در ماه ایجاد گردد.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت های آمریکایی در ماه مارس ۲۶۳,۰۰۰ کارگر جدید را به کار گرفتند که سریع ترین اشتغالزایی از پایان سال ۲۰۱۴ می باشد.

بر اساس پیش بینی فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده به دلیل آرامش و ثبات تورم، اشتغالزایی بیشتری نیز انتظار می رود.

نرخ افرایش دستمزد در حال حاضر ۲.۵ تا ۳ درصد در سال است که کمتر از استاندارد های اخیر است. فشار برای افزایش دستمزد در حال افزایش است.

در پایان هفته، آمار و ارقام جامع تری از وزارت کار بیرون خواهد آمد در حالی که پیش بینی می شود متوسط اشتغالزایی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ماه باشد.

یکی از دلایل افزایش فشار برای دستمزد بیشتر، مهاجرت است. کشاورزان در حال حاضر به دلیل ترس از دستگیری و اخراج به خاطر فعالیت غیر قانونی، دست از کار کشیده اند.

اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در وعده های خود ثابت قدم باشد و اقدام به اخراج وسیع کارگران غیر قانونی از آمریکا کند، فشار افزایش دستمزد بیشتر نیز خواهد شد.

منبع: یورونیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.