۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۶۸۶۹ ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ دسته: مسکن
۰

دولت آلمان از ابتدای سال جاری با اختصاص ۳۵۰ میلیون یورو در سال، طرح خانه‌دار کردن خانواده‌های فاقد مسکن دارای فرزند را آغاز کرده است. طبق این طرح، نرخ بهره بانکی بین دو تا چهار درصد کاهش می‌یابد تا خانواده‌های بیشتری توان بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند. بر اساس اطلاعات مرکز آمار کشور آلمان در سال ۲۰۲۲، تنها کمتر از ۲۹ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیون نفری این کشور صاحب خانه هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد آلمان در حال اجرای برنامه پرداخت یارانه وام کم بهره به‌منظور کمک به خانواده‌های فاقد مسکن برای خانه‌دار شدن است. تا پیش از این، آلمان به عنوان کشور اجاره نشین‌ها معروف بود. اما این برنامه، روند خرید ملک به‌ویژه برای خانواده‌های دارای فرزند را تسریع کرده است.

در برنامه جدید پرداخت تسهیلات که ۳۵۰ میلیون یورو در سال برای آن در نظر گرفته شده است، متقاضیان می‌توانند حداکثر تا ۲۴۰ هزار یورو وام دریافت کنند. برخلاف برنامه‌های قبلی که مجوز ساخت یا خرید ملک به متقاضیان اعطا می‌شد؛ خانواده‌ها می‌توانند در سال ۱۲۰۰ یورو به ازای هر فرزند و به مدت ۱۰ سال یارانه دریافت کنند.

کاهش بهره بانکی آلمان برای پرداخت تسهیلات مسکن

در ابتدای سال جدید میلادی، «کلارا گیویتز» وزیر مسکن و شهرسازی آلمان، از پرداخت یارانه خرید ملک برای خانواده‌ها خبر داده بود. با اجرای این برنامه، مشخص شد بودجه‌ای که دولت به این امر اختصاص داده، یارانه کمک هزینه نیست بلکه وام کم بهره است. بر این اساس، بودجه‌ای برای ساخت یا خرید اولیه ساختمان مسکونی سازگار با شرایط آب و هوایی در نظر گرفته شده تا افراد بتوانند برای پرداخت هزینه‌های ساخت و ساز مسکن جدید با رعایت استانداردها، هزینه‌های برنامه ریزی، احداث، نظارت بر ساخت و ساز و صدور گواهینامه مقاومت، درخواست یارانه یا همان وام کم بهره را بدهند.

خانواده‌های با درآمد سالانه تا ۶۰ هزار یورو می‌توانند برای دریافت این وام به بانک KfW آلمان درخواست بدهند. این خانواده‌ها، به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال، سالانه ۱۰ هزار یورو بیشتر یارانه دریافت خواهند کرد. دولت قصد دارد با اجرای این برنامه که از ابتدای ماه ژوئن (۱۱ خرداد) آغاز شده است، دو تا چهار درصد نرخ بهره را کاهش دهد.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار کشور آلمان در سال ۲۰۲۲، کمتر از ۲۹ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیون نفری این کشور صاحب خانه و ۳۶.۹ میلیون نفر اجاره نشین هستند. ۴.۶۲ میلیون نفر نیز در خانه‌های اشتراکی اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

منبع: رسانه محلی آلمان

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.