۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۱۴۶۷ ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ دسته: تولید
۱

اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت، خرید و فروش خودروهای مونتاژی با قیمت‌های غیررسمی را تخلف دانست و افزود: مرجع اصلی تعیین قیمت خودروهای مونتاژی شورای رقابت است و روز شنبه ۹ اردیبهشت قیمت رسمی این گروه از خودروها اعلام خواهد شد.

اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت امروز در گفت و گو با مسیر اقتصاد گفت: مرجع اصلی تعیین قیمت خودروهای مونتاژی اعم از محصولات گروه خودروسازی بهمن، کرمان، مدیران خودرو، خودرو موتور، مکس موتور، آرین موتور، سیف خودرو و ایلیا موتور، شورای رقابت است و قیمت رسمی این گروه از خودروها شنبه نهم اردیبهشت اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌هایی که در حال حاضر اعلام می‌شود، قیمتی است که خود شرکت‌های خودروساز تعیین و اعلام کرده‌اند، افزود: این قیمت‌ها از نظر ما رسمیت ندارد و قیمت خودروهای مونتاژی، تا به این لحظه همان قیمت سال ۱۴۰۱ است.

سخنگوی شورای رقابت ضمن اشاره به اینکه زمان اعلام رسمی مصوبه قیمت خودروهای مونتاژی، طی نامه‌ای به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز اعلام شده است، گفت: با توجه به اینکه هرگونه افزایش قیمت در سال ۱۴۰۲ مورد تایید این شورا نیست، خرید و فروش به غیر از قیمت‌های رسمی فعلی تخلف محسوب می‌شود.

دعوای قیمت گذاری خودروهای مونتاژی بر سر چیست؟

شجاعی پیش از این گفته بود: «روال کار به این صورت است که شورای رقابت قیمت‌ها را ابلاغ می‌کند و وزارت صمت یا خودروسازان باید آن را به صورت عمومی اعلام کنند؛ اگر اعلام نشود، احتمالاً شورا قیمت‌ها را اعلام خواهد کرد.»

شورای رقابت پس از اعلام قیمت‌گذاری جدید برای خودروهای داخلی در فروردین ماه امسال، اعلام کرد نه‌تنها برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودروهای مونتاژی ندارد، بلکه احتمالا قیمت برخی از این محصولات کاهش پیدا کرده و به ارزش واقعی نزدیک‌تر می‌شود.

با اعمال تحریم‌ها و ممنوعیت واردات خودرو، خودروهای مونتاژی جایگاه خاصی در بازار پیدا کردند و به همین بهانه قیمت آن‌ها در طول چند سال اخیر بالا رفت. به‌طوری‌که طبق گفته منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، خودروهای مونتاژی در حال حاضر بین ۳۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت واقعی به فروش می‌رسند که با از سرگیری واردات، احتمال می‌رود قیمت خودروهای مونتاژی کاهش یابد.

با توجه به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شد. بنابراین قیمت‌گذاری برای همه خودروهای مونتاژی و غیرمونتاژی انجام می‌شود. ضمن اینکه قیمت‌گذاری در مورد خودروهای مونتاژی، برای اولین بار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ تولید 

  1. سلام
    برای برون رفت از مشکلات بجای اقتصادی مقاومتی باید اقتصاد مشارکتی پیاده سازی بشه مشارکت مردم با دولت مشارکت مردم با بخش خصوصی
    همدلی و همفکری و سود برد برد که باعث میشه همه مشارکت و حمایت داشته باشند در غیر این صورت محکوم به شکست
    مردم از جنس سنگ و فولاد نیستند که مقاومتشان محک بخوره ،در ضمن بازیهای امتحان پس دادن و امتحان شدنهای مضحک در مملکت باید برچیده بشه ،باید بر روحیه مردم کار بشه تا شاداب به کارشون بپردازند در این صورته که بازدهی عالی خواهد داشت

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.