۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۹۴۸۵ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ دسته: انرژی
۰

سیزده کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵ درصد تولید برق خود را از منابع هسته‌ای تامین کردند که در مقایسه با سال پیش از آن نشان از رشد هفت درصدی دارد. در میان این کشورها فرانسه با ۶۹ درصد تولید برق هسته‌ای، رتبه اول را از آن خود کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال ۲۰۲۱ از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، ۱۳ کشور با تولید ۷۰۱ هزار و ۷۳۱ گیگاوات ساعت برق از منابع هسته‌ای، ۲۵ درصد برق مورد نیاز این اتحادیه را از این منبع تامین کرده‌اند که این رقم نشان از رشد هفت درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ دارد. در نمودار زیر میزان تولید برق هسته‌ای ۵ کشور اتحادیه اروپا در مقایسه با بقیه کشورهای این اتحادیه آورده شده است.

فرانسه بزرگترین تولید کننده برق هسته‌ای اتحادیه اروپا

در سال ۲۰۲۱ فرانسه با تولید ۳۶۱ هزار و ۳۷۹ گیکاوات ساعت برق، یعنی ۵۲ درصد از کل تولید انرژی هسته‌ای اتحادیه اروپا، بزرگترین تولیدکننده برق هسته‌ای در میان کشورهای این اتحادیه شناخته شد. پس از آن آلمان با ۹ درصد، اسپانیا با هشت درصد، سوئد و بلژیک هر دو با هفت درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند که این پنج کشور در مجموع بیش از ۸۳ درصد از کل برق تولید شده در تاسیسات هسته‌ای اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

گزارش آماری سال ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا همچنین نشان می‌دهد، ۱۳ کشور عضو این اتحادیه  ۱۰۶ راکتور هسته‌ای فعال در اختیار دارند.

به لحاظ وابستگی به برق هسته‌ای در میان کشورهای این اتحادیه، فرانسه ۶۹ درصد مصرف داخلی خود را از این طریق تامین می‌کند و دو کشور دیگر اسلواکی با ۵۲ درصد و بلژیک با ۵۱ درصد، در رده‌های بعدی تامین برق از منابع هسته‌ای قرار دارند.

رومانی با ۱۹ درصد، آلمان با ۱۲ درصد و هلند با سه درصد در انتهای این طیف در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند.

منبع: یورواستات

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.