۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۸۳۱۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ دسته: پول و بانک
۱

روسیه در واکنش به تحریم‌ها پیام‌رسان بانکی SPFS خود را در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی کرد. این کشور تاکنون موفق شده بیش از ۴۶۰ بانک روسی و بین‌المللی را به این پیام‌رسان متصل کند و با تلاش برای افزایش کشورهای عضو، جهان را از انحصار سوئیفت خارج کند.

به گزارش مسیر اقتصاد  پیام‌رسان مالی سوئیفت ابزار تحریم مالی آمریکا و غرب در مقابل کشورهای غیر همسو شده است. برخی کشورها از جمله روسیه در مقابل این اقدام، واکنش داشته‌اند. در این رابطه آلا باکینا، رئیس بخش سیستم پرداخت ملی بانک مرکزی روسیه گفت: سیستم پیام رسان بین بانکی SPFS روسیه با سرعتی بی‌سابقه در حال گسترش است و اکنون شامل ۴۶۹ بانک روسی و بین المللی است. بانک مرکزی روسیه در تلاش است تا کشورهای بیشتری را به سیستم SPFS خود متصل کند. کاربران این سیستم در قالب‌های مختلفی هم به صورت جداگانه و هم از طریق یک دفتر خدمات به هم متصل می‌شوند و فهرست کاربران سیستم SPFS در حال افزایش است.

حرکت جهان از سوئیفت به سمت ساز و کارهای جدید به رهبری روسیه

جایگزینی SPFS به‌جای SWIFT انتقالات ارزی بین بانک‌های داخل و خارج از روسیه را تضمین می کند. SPFS در اواخر سال ۲۰۱۴ در واکنش به موج اول تحریم‌ها به دلیل پیوستن کریمه به روسیه ایجاد شد که تعدادی از بانک‌های روسیه و سایر نهادها را در خنثی سازی تحریم‌ها یاری نماید. در حالی که غرب تحریم‌ها را تشدید کرده است، مسکو استفاده از SPFS را گسترش داده‌ است. روسیه همچنین تلاش‌ می‌کند برای دور شدن از دلار و یورو به سمت استفاده از سایر ارزهای ملی حرکت کند و این روند را تسریع بخشیده است. به طوری که میزان تبادلات این ساز و کار در سال گذشته با کل دوره تشکیل این ساز و کار برابر بوده است.

غرب، سایر رقبای خود را با نیت تضعیف اقتصادی آنها تحریم کرده است. اکنون غرب با واکنش رقبای خود رو‌به‌رو شده است و این مسئله، کشورها را به سمت ایجاد ساز و کارهای جدیدی برای خنثی سازی تحریم‌ها پیش برده‌ است. SPFS می‌تواند به نوبه خود جایگزین مناسبی برای SWIFT باشد که با افزایش کشورهای بیشتر به آن، روز به روز در حال گسترش دامنه تبادلات خود است.

منبع: راشاتودی

انتهای پیام/ پول و بانک

  1. سلام لطفاً اگه امکانش هست در در زمینه ارز طلا و ارزش های دیجیتال تحلیل های کوتاه میان و طولانی مدت از ۱ تا ۳ (کوتاه مدت فضلی) از ۳ تا ۹ (مدت میان مدت) و از ۹ ماه تا ۱۴ مدت (دراز مدت) تحلیل و مشورت اقتصادی برای کاربران تون از مقدماتی میانی پیشرفته را ازائه دهید تا بتوانیم با اعتماد کامل سرمایه گذاری کنیم و همینطور ارائه آلمان های اعتماد زار رو اجرا و ارائه دهید... با سپاس فراوان

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.