۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۲۵۷۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ دسته: مسکن
۰

معاون بانک مرکزی چین از اختصاص ۲۰۰ میلیارد یوآن معادل ۲۸ میلیارد دلار خط اعتباری به ۶ بانک بزرگ این کشور خبر داد که قرار است برای پروژه‌های ساخت مسکن مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت چین در ماه‌های اخیر رونق بخش مسکن و خارج شدن بخش املاک و مستغلات از رکود را در اولویت خود قرار داده و سیاست‌های پولی و مالی متعددی را در این زمینه اجرایی کرده است. در آخرین اقدام بانک مرکزی چین اعلام کرده است که از ظرفیت خط اعتباری و اعطای پول پرقدرت برای تقویت قدرت تسهیلات دهی بانک‌ها به بخش مسکن استفاده می‌کند.

خط اعتباری ۲۸ میلیارد دلاری بانک مرکزی چین برای بخش مسکن

به گفته پان گونگ شنگ، معاون رئیس بانک مرکزی چین، این بانک ۲۰۰ میلیارد یوآن معادل ۲۸ میلیارد دلار خط اعتباری برای ۶ بانک بزرگ این کشور در نظر گرفته است تا برای پروژه‌های ساخت مسکن مورد استفاده قرار بگیرد. بانک مرکزی چین به این ۶ بانک تجاری اعلام کرده است که برنامه‌های خود برای چگونگی اختصاص این ۲۰۰ میلیارد یوآن به بخش مسکن را به اطلاع بانک مرکزی برسانند.

هدف از اختصاص این خط اعتباری کلان از پول پرقدرت بانک مرکزی به بخش مسکن، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات، تقویت تقاضای خرید مسکن خصوصا خانه اولی‌ها و همچنین بهبود شرایط زندگی در چین عنوان شده است.

گفتنی است بانک مرکزی چین پیش از این نیز اقداماتی از جمله تسهیل شرایط استمهال تسهیلات را برای بهبود شرایط بخش مسکن و ساختمان در دستورکار قرار داده است.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.