۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۰۳۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

مدیر گروه مطالعات استراتژیک اقتصادی گفت: بر اساس محاسباتی که در سازمان انرژی نو در ایران انجام شده است، حدود ۱۵۰ هزار مگاوات می توانیم انرژی بادی داشته باشیم که حدود ۴۰ هزار مگاوات آن عملی است.

به گزارش مسیر اقتصاد  حمیدرضا بهمن آبادی در مصاحبه با برنامه گفتگوی اقتصادی رادیو گفتگو با بیان اینکه انرژی‌ای که قابلیت تبدیل به برق را دارد به انرژی فسیلی یا غیر فسیلی و تجدید پذیر و یا انرژی تجدید ناپذیر تقسیم بندی می کنند، گفت: بر اساس قوانینی که در حال حاضر وجود دارند، انرژی های تجدید پذیر را مشتمل انرژی هایی مانند بادی؛ خورشیدی، زمین گرمایی، آبی های کوچک، دریایی و زیست توده می دانند.

مدیر گروه مطالعات استراتژیک اقتصادی درباره زیست توده عنوان داشت: زیست توده مشتمل بر ضایعات و زائدات کشاورزی است که از آنها برای ایجاد انرژی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که فاقد منابع فسیلی هستند، تمایل بیشتری برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر دارند، اظهار داشت: کشورهای اروپایی در استفاده از انرژی های تجدید پذیر، پیش رو هستند. بعضی از کشورهایی که در حوزه انرژی خورشیدی وارد شده اند، از مقدار تابش به مراتب کمتری نسبت به ایران بهره می برند.

بهمن آبادی درباره ظرفیت استفاده از انرژی بادی در ایران عنوان داشت: بر اساس محاسباتی که در سازمان انرژی نو در ایران انجام شده است، حدود ۱۵۰ هزار مگاوات می توانیم انرژی بادی داشته باشیم که حدود ۴۰ هزار مگاوات آن عملی است یعنی کاملا قابل دسترس است و می توان از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در حال حاضر ۷۶ هزار مگاوات نیروگاه فسیلی دارد در حالی که می توانیم بیش از نیمی از آن را به وسیله نیروگاه های بادی تامین کنیم. در زمینه انرژی های خورشیدی نیز وضعیت مناسبی داریم و ایران یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است. یکی دیگر از ظرفیت هایی که ایران در زمینه انرژی دارد، زمین گرمایی است یعنی انرژی که حاصل از گرما و حرارت زمین است. در آن بخش نیز بر اساس ارزیابی هایی که انجام شده است، ۸۰۰ مگاوات پتاسیل در نقاط مختلف وجود دارد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.