۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۵۶۶۶ ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

چهارشنبه گذشته مقامات امارات و بریتانیا به منظور تبادل نظر درخصوص جزئیات توسعه روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی دیدار کردند. دو طرف تاکید دارند با انعقاد توافقات دوجانبه، زمینه را برای توسعه روابط در بخش‌هایی همچون تجارت، سرمایه‌گذاری و گردشگری فراهم کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد، چهارشنبه گذشته شیخ «مکتوم بن محمد»، معاون حاکم دبی، به همراه معاون نخست وزیر و وزیر دارایی این کشور با «جرالد ادگار گریمستون»، وزیر سرمایه‌گذاری بریتانیا دیدار کردند. در این دیدار، توسعه مستمر روابط امارات و بریتانیا به صورت دوجانبه و در زمینه‌های مختلف با رهبری رؤسای دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. این نشست در چارچوب تمایل دو طرف به توسعه روابط مشترک و همکاری است و با کشف فرصت‌های بیشتر به تقویت این روابط و پیشبرد آنها کمک می‌کند.

امارات، بزرگترین شریک تجاری بریتانیا در غرب آسیا

حاکم دبی در توییتر خود اظهار داشت: امارات متحده عربی، سومین شریک تجاری بریتانیا در خارج از اروپا و اولین شریک آن در غرب آسیا است. ما سالانه پذیرای ۵.۱ میلیون گردشگر بریتانیایی هستیم و همکاری‌ها را برای آینده‌ای بهتر در زمینه‌ی رشد و شکوفایی اقتصادی بین دو کشور ارتقا خواهیم داد.

مقامات اماراتی بر عزم جدی خود برای توسعه تعاملات دوجانبه اقتصادی و تجاری با بریتانیا تاکید کرده‌اند. در این سفر رئیس جمهور امارات و نخست وزیر بریتانیا تعدادی توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کردند که بخش‌های حیاتی را شامل می‌شود. همچنین در این دیدار بر اهمیت فعال‌سازی «مشارکت برای آینده» با پذیرش دو رکن اساسی «ایجاد فرصت برای رفاه پایدار» و «رسیدگی به مسائل جهانی» توافق شده‌است. با راه‌اندازی این مشارکت، مکانیسم‌های جدیدی برای تقویت ابزارهای همکاری در زمینه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری و نوآوری ایجاد می‌شود و همکاری‌ها در بسیاری از زمینه‌های کلیدی مرتبط با صنعت آینده تعمیق می‌یابد.

در این دیدار همچنین به پیشرفت مستمر همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت پرداخته شد. تبادل گردشگری یکی از مهم‌ترین مسیرهای همکاری اقتصادی بین دو کشور است. امارات یکی از بازارهای در حال رشد برای صادرات بریتانیا محسوب می‌شود و امارات سالانه پذیرای حدود ۵.۱ میلیون گردشگر از بریتانیا است.

در سال‌های اخیر بسیاری از کشورها الگوی دوجانبه گرایی را برای توسعه بیشتر روابط با کشورهای همسو انتخاب کرده‌اند و در قالب این الگو به انعقاد توافقات تجاری و اقتصادی دوجانبه می‌پردازند.

منبع: الخلیج

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.