۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۴۲۲۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ دسته: مسکن
۱

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس، تسهیلات ودیعه مسکن را تنها اقدام دولت‌های ایران برای کمک به مستاجران دانست و افزود: دولت باید هرچه سریعتر به وعده خود در زمینه ساخت سالانه یک میلیون مسکن عمل کند.

مسیر اقتصاد/ افزایش بدون ضابطه نرخ اجاره‌بها در فصل نقل و انتقال و عدم مدیریت مناسب این بازار، به یکی از چالش‌های مستاجران برای تامین مسکن مناسب تبدیل شده است. در این راستا برنامه تلویزیونی عیار سه شنبه ۱۷ خرداد در قسمت پرونده ویژه به بررسی راه‌کارهای کنترل بازار اجاره مسکن اختصاص داشت. مهمان این قسمت از برنامه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس بود.

تسهیلات ودیعه مسکن تنها اقدام دولت‌ها برای ساماندهی بازار اجاره

شاکری با اشاره به کوتاهی دولت قبل در بخش مسکن افزود: دولت قبلی طی ۸ سال اعلام می‌کرد خانه‌ای نمی‌سازیم و حالا نیازهای انباشته آن دوره، به الان رسیده است؛ آواربرداری از ترک فعل ۸ ساله، کار سنگینی است.

وی در خصوص برنامه دولت‌های مختلف در خصوص اجاره مسکن گفت: تجربه دیگر کشورها نشان می‌دهد دولت‌ها در مورد نیازی مثل اجاره مسکن، برنامه‌هایی دارند ولی در ایران جز تسهیلات ودیعه مسکن، اقدام دیگری ندیده‌ام. ساخت انبوه مسکن اجاره‌ای یکی از راهکارها است زیرا کاهش قدرت اجاره، تغییرات فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرده برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار زمین، طرح اولیه ساخت مسکن انجام شده ولی عقیده داریم هر چه زودتر این طرح‌ها باید به خانه تبدیل شوند و در این زمینه تسریع شود. مردم تحویل مسکن را می‌بینند و آن وقت شعار دولت را عملی می‌دانند.

دولت باید هرچه زودتر به وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن عمل کند

شاکری اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار، سقف افزایش قیمت اجاره‌بها را اعلام کرده و از ما نظرخواهی نشد؛ دولت باید خودش پاسخگوی این اقدام باشد. وقتی دولت‌ها وارد بحث‌های دستوری می‌شوند، باید برای مابه التفاوت قیمت هم فکری بکنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: نباید کاری کنیم که عرضه مسکن به خاطر محدودیت‌ یا جرایم سنگین، دچار توقف شود. اگر بتوانیم تنظیم‌گری در بازار را از طریق ثبت در سامانه ملی املاک مورد توجه قرار دهیم از نظر روانی هم روی کاهش قیمت تاثیر می‌گذارد.

وی در پایان تاکید داشت: دولت و وزیر راه و شهرسازی وعده داده‌اند در قالب نهضت ملی مسکن تا پایان همین دولت ۴ میلیون مسکن را تحویل می‌دهند؛ مطالبه‌گری در این باره باید داشته باشیم و مجلس نباید در این زمینه کوتاه بیاید.

انتهای پیام/ مسکن

  1. سلام روز بخیر
    در سامانه ثبت نام کردم کد رهیگیری برای ۱۴۰۰ است میگه برای ۱۴۰۱باشه . میگم هنوز اعتبار داره چرا باید حدید بگیرم . سوال زیاده الان وقت ندارم جواب بدم . لعت به طراح سیستم . نامردا

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.