۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۸۳۸۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ دسته: انرژی
۰

کشور مالزی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ عملیات اجرایی ۳۱ پروژه پتروشیمی را آغاز می‌کند که ناشی از تقاضای زیاد محصولات پتروشیمی در این کشور است. از ۳۱ پروژه تعریف شده سه پروژه‌ مربوط به واحدهای پلی اتیلن، دو پروژه‌ مربوط به واحدهای پلی پروپیلن و دو پروژه‌ مربوط به واحدهای تولید بنزن خواهند بود.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور مالزی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ عملیات اجرایی ۳۱ پروژه پتروشیمی را آغاز می‌کند که ناشی از تقاضای زیاد محصولات پتروشیمی در این کشور است.

آغاز عملیات اجرایی ۳۱ پروژه پتروشیمی در مالزی

گزارش گلوبال دیتا با عنوان «چشم انداز پروژه‌های جدید جهانی ساخت و توسعه پتروشیمی، ۲۰۲۱-۲۰۲۵» نشان می‌دهد که از ۳۱ پروژه‌ای که انتظار می‌رود در مالزی شروع به فعالیت کنند، سه پروژه‌ مربوط به واحدهای پلی اتیلن، دو پروژه‌ مربوط به واحدهای پلی پروپیلن و دو پروژه‌ مربوط به واحدهای تولید بنزن خواهند بود.

کارشناسان تحلیلگر نفت و گاز در موسسه گلوبال دیتا بیان می‌کنند که «مصرف محصولات پتروشیمی در مالزی در حال افزایش است که این امر منجر به عدم تطابق میان عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاری‌ها برای افزایش ظرفیت پتروشیمی در این کشور رو به افزایش است».

افزایش تولید پلی الفین ها طی سال های آینده در مالزی

پلی الفین یکی از مهمترین مواد در دسته محصولات پتروشیمی محسوب می‌شود که به واسطه خواص فیزیکی و شیمیایی از قبیل وزن سبک، مقاومت مطلوب در برابر محیط‌های اسیدی، بازی، خورنده و غیره مورد توجه قرار گرفته است. معروف‌ترین پلی الفین‌ها، پلی اتیلن و پلی پروپیلن هستند.

در حال حاضر در میان پروژه‌های پلی اتیلن آتی مالزی، واحد پلی اتیلن پتروناس پنگرانگ[۱] ۲ با ظرفیت تولید ۰.۴۰ میلیون تن در سال پیشرو است. پس از آن واحد پلی اتیلن پتروناس پنگرانگ سوینگ[۲] با ظرفیت ۰.۳۵ میلیون تن در سال قرار دارد. هر دو پروژه مذکور در مرحله راه اندازی هستند.

گلوبال دیتا همچنین خاطرنشان می‌کند که واحد پلی پروپیلن پتروناس پنگرانگ ۱ و واحد پلی پروپیلن پتروناس پنگرانگ ۲، هر کدام ظرفیت تولید ۰.۴۵ میلیون تن در سال را دارند و هر دوی این پروژه‌ها در مرحله راه اندازی هستند. ضمن اینکه واحد بنزن مجتمع انرژی پنگرانگ، با ظرفیت ۰.۵۹ میلیون تن در سال تاییدیه طرح را دریافت کرده و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ به بهره برداری برسد.

پی‌نوشت:

[۱] Petronas Pengerang

[۲] Swing

منبع:

پایگاه خبری تحلیلی مهندسی هیدروکربن

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.