۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۰۸۰۸ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ دسته: پول و بانک
۰

زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی سامانه سمات برای ثبت تسهیلات و تعهدات بانکی اقدام خوبی است اما برای جلوگیری از تخلفات و مفاسد بانکی کفایت نمی کند. در این زمینه باید تسهیلات کلان برای عموم مردم شفاف شود تا نظارت عمومی وجود داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد سامانه سمات بانک مرکزی با هدف تجمیع و تثبیت تعهدات و تسهیلات بانک ها در حال راه اندازی و تکمیل است. قرار است در این سامانه، بانک ها تسهیلات و تعهدات خود را به صورت برخط ثبت نموده تا بانک مرکزی بتواند بر آن نظارت نماید.

در این راستا، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه سمات برای نظارت مستقیم بانک مرکزی است، در حالی بعضی تخلفات بانکی در گذشته آنقدر بزرگ بوده که نمی تواند از چشم بانک مرکزی دور بوده باشد.

وی افزود: در واقع اینکه بانک مرکزی در جریان تسهیلات و تعهدات بانک ها قرار بگیرد، اتفاق خوبی است، اما لزوما مانع از بروز تخلف نخواهد شد.

زارع ادامه داد: برای جلوگیری از تخلف و فساد در زمینه تسهیلات بانکی، حداقلی ترین اقدام ایجاد شفافیت و نظارت عمومی است.

این نماینده مجلس گفت: شفافیت تسهیلات کلان بانکی برای مردم در قدم اول می تواند این مسئله را مرتفع نماید و به کاهش مفاسد و تخلفات بانکی سرعت بخشد.

انتهای پیام/ پول و بانک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.