۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۹۵۶۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، تجارت و دیپلماسی کارشناس: سید حسن محفوظی
۱

سفیر آمریکا در عراق با بیان اینکه موضوع گفتگوهای استراتژیک آمریکا و عراق تنها در بخش امنیتی خلاصه نمی‌شود گفت که این گفتگوها در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و علمی خواهد بود. وی با اشاره به برنامه سفارت آمریکا در جذب گروه‌های سرمایه‌گذاری در عراق به این موضوع اشاره کرد که آمریکا به دنبال خودکفایی عراق در بخش انرژی است. سفیر آمریکا با اشاره به فعالیت فرهنگی این کشور در عراق بیان کرد که سالانه صدها دانشجوی عراقی به دانشگاه‌های آمریکا اعزام می‌شوند و نسل آینده عراق از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد، متیو تولر سفیر آمریکا در عراق روز یکشنبه ۱۱ خرداد با انتشار یک فایل ویدیویی در صفحه رسمی سفارت آمریکا در عراق در شبکه اجتماعی فیس بوک (پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در کشور عراق)، در رابطه با همکاری میان دو کشور و گفتگوهای استراتژیک آمریکا و عراق که قرار است در اواسط ماه ژوئن انجام شود، توضیحاتی ارائه داد.

گفتگوهای استراتژیک آمریکا و عراق با تاکید بر اقتصاد و فرهنگ

متیو تولر در این فایل ویدیویی با اشاره به اینکه گفتگوهای استراتژیک آمریکا و عراق تنها در سطح مبارزه با داعش و مسائل امنیتی نیست اظهار داشت: همکاران من در بخش‌های مختلف سفارت در عراق، طی هفته‌های آینده به صورت مفصل روش‌های همکاری در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و علمی را بررسی خواهند کرد؛ چراکه موضوع گفتگوهای استراتژیک ما، تنها در کمک‌های امنیتی خلاصه نمی‌شود و روابط دوجانبه بیشتری را در بر خواهد گرفت.

سفیر آمریکا در عراق در ادامه اعلام کرد: اطلاع از جزئیات بیشتر درباره راه‌های ارائه کمک بشردوستانه و پشتیبانی از ثبات معیشتی میلیون‌ها عراقی در معرض خطر، از سوی آژانس آمریکایی توسعه بین المللی (USAID) فراهم خواهد شد.

کمک اقتصادی آمریکا به عراق با هدف خودکفایی در بخش انرژی

تولر همچنین تصریح کرد: بخش اقتصادی در سفارتخانه بر فعالیت پیوسته خود با تمرکز بر جذب گروه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری از کشور آمریکا و همچنین شرکت‌های صاحب لایسنس و دانش فنی، عراق را در زمینه دستیابی به خودکفایی و استقلال در بخش انرژی کمک خواهد کرد.

سفیر آمریکا در بغداد همچنین افزود: بخش سیاسی نیز در رابطه با برنامه‌‎های خود در راستای تقویت حقوق بشر، عدالت و برابری به ارائه راهکارها خواهد پرداخت. همچنین در نظر داریم که به روند تامین امنیت و مین‌زدایی در صدها مکان حساس و مهم برای زیرساخت‌های کشور عراق نیز پرداخته شود.

تولر همچنین گفت: ما دارای یک دفتر برای پناهجویان و آوارگان هستیم که از طریق بازسازی مسکن، زمین‌های کشاورزی، شرکت، مدرسه و زیرساخت‌های اساسی در سراسر کشور، زندگی میلیون‌ها شهروند عراقی را بهبود بخشید.

تمرکز آمریکا بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در عراق

سفیر آمریکا در عراق در ادامه عنوان کرد: نسل آینده شهروندان عراق از فعالیت بخش فرهنگی ما از طریق اعزام صدها دانشجوی عراقی در هر سال به آمریکا بر اساس برنامه‌های مبادله دانشجویان استفاده خواهند کرد. این بخش همچنین کار مهمی در کمک به حفظ میراث فرهنگی غنی عراق انجام خواهد داد.

تولر در پایان نیز خاطر نشان کرد: همکاری آمریکا و عراق فراتر از ارائه پشتیبانی به نیروهای امنیتی عراق است؛ ما مشتاق انجام دیدارهایی مرتبط با گفتگوهای استراتژیک پیش رو هستیم که هدف از آن، همکاری و بررسی چگونگی تقویت روابط دوجانبه آمریکا و عراق و همچنین غلبه بر چالش‌های متعدد پیش روی این کشور است.

منبع: فایل ویدیویی سفیر آمریکا در عراق

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل

  1. وجوه مشترکات ما با مردم و کشور عراق باید تقویت شود.
    جهادسازندگی بهترین راه جلوگیری از نفوذ آمریکای دشمن در کشور همسایه ما است.

    ۰۱


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.