۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۹۱۶۱ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

سفیر ایران در توضیح نتایج دیدار با نخست وزیر جدید عراق گفت با توجه به صحبت‌های صورت گرفته با مصطفی الکاظمی انتظار می‌رود تعامل دولت عراق با ایران با افزایش همراه باشد و روابط دوجانبه این کشور با ایران بیش از پیش محکم شود.

به گزارش مسیر اقتصاد با آغار به کار رسمی دولت جدید در عراق، آقای مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید این کشور در دیدارهای خود با سفیران و نمایندگان کشورهای مختلف از آمادگی عراق جهت همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله افزایش تعامل دولت عراق و تحکیم روابط دوجانبه با ایران خبر داد.

در همین راستا ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در خصوص دیدار شنبه ۲۰ اردیبهشت با الکاظمی گفت که نخست‌وزیر جدید عراق در این دیدار و دیدارهای مشابهی که با سفیران کشورهای دیگر داشت، از ایران و دیگران برای عبور عراق از چالش‌های اقتصادی پیش‌رو از جمله بحران کرونا، درخواست کمک کرده است.

افزایش تعامل دولت عراق و تحکیم روابط دوجانبه با ایران

سفیر ایران در عراق خاطر نشان کرد که رویکرد دولت الکاظمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران مثبت است و در این نشست نخست‌وزیر جدید عراق قول پیگیری تمامی توافق‌های دوجانبه را داده و تاکید کرد که در جهت تقویت روابط با تهران گام‌های جدی برمی‌دارد. وی افزود: در این جلسه همکاری‌های دوجانبه و تداوم اقدامات در زمینه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر ،همکاری‌های بانکی، راه آهن خرمشهر-بصره و روادید اتباع دو کشور رایزنی شد.

همچنین نخست وزیر عراق ضمن اشاره به رابطه دوستانه و برادرانه کشورهای ایران و عراق، قول همکاری در زمینه‌های مختلف دادند واز تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش تقدیر کردند. نخست وزیر عراق نیز در این دیدار تاکید کرد که عراق علاقه‌مند به برقراری بهترین روابط با جمهوری اسلامی و همه کشورهای همسایه برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه است.

همکاری ایران و عراق در بخش انرژی ادامه خواهد داشت

همچنین سفیر ایران در عراق طی گفتگویی با شبکه العالم تاکید کرد که آمریکا فشار زیادی می آورد تا عراق را از منابع انرژی که از ایران وارد می کند، محروم کند اما اعمال فشار ها هیچ تاثیری ندارند و انتظار می رود تعامل دولت جدید عراق با ایران مثبت باشد و توافقاتی درخصوص تحکیم روابط دوجانبه در قالب توافق های جدید صورت گرفته است.

سفیر ایران در عراق افزود: به رغم تلاش های فراوان آمریکا برای اعمال فشار علیه عراق، واشنگتن نمی‌تواند درخصوص تحریم علیه عراق که به آن اشاره داشته اقدامی انجام دهد، به ویژه اینکه در شرایط کنونی بغداد به انرژی و برقی که از سوی ایران و با قیمت رقابتی دریافت می کند، نیازمند است.

منابع:

العالم؛ کدخبر ۴۹۲۴۴۷۱

ایرنا؛ کدخبر: ۸۳۷۸۶۶۲۸

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.