۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۴۰۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ دسته: مالیات
۰

مجلس ترکیه به منظور افزایش درآمدهای دولت برای تامین بودجه و تحقق رونق ۵ درصدی سال آینده، در قانونی جدید نرخ مالیات ثروتمندان این کشور را افزایش داد. همچنین در این قانون مالیاتی بر سکونت در خانه های گران قیمت وضع شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد مجلس ترکیه قوانین مالیاتی جدیدی را به تصویب رسانده است که به افزایش نرخ مالیات ثروتمندان منجر می‌شود. افزایش نرخ مالیات در اموری همچون اقامت در هتل و خدمات دیجیتال از جمله موارد در نظر گرفته شده در این قوانین جدید مالیاتی هستند.

افزایش مالیات ثروتمندان در ترکیه باهدف تأمین بودجه دولت

طبق گفته حزب حاکم، این قانون با هدف افزایش مالیات ثروتمندان و کاهش مالیات افراد با درآمد پایین تصویب شده است. در این قانون جدید، نرخ مالیات افرادی که بیش از ۵۰۰ هزار لیر(۸۸ هزار دلار) در سال درآمد دارند، از ۳۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین طبق این قانون خانه‌هایی که ارزشی بیش از ۵ میلیون لیر دارند، مشمول مالیات بر خانه‌های باارزش (valuable residence tax) می شوند. یعنی مالکان خانه هایی به ارزش ۵ تا ۷/۵ میلیون لیر ۰/۳ درصد، ۷/۵  تا ۱۰ میلیون لیر ۰/۶ درصد و خانه هایی به ارزش بیش از ۱۰ میلیون لیر، باید یک درصد از ارزش خانه را مالیات پرداخت کنند.

تبلیغات دیجیتال مشمول مالیات

طبق این قانون ۷/۵ درصد مالیات بر تبلیغات و محتویات دیجیتال وضع شده است. این مالیات شامل همه روش های تبلیغاتی آنلاین می شود.

لازم به ذکر است که ترکیه با اجرای این قانون به دنبال افزایش بیشتر درآمدها برای تأمین بودجه است تا به وسیله آن بتواند به برنامه های افزایش رشد اقتصادی تا ۵ درصد در سال آینده کمک کند.

منابع:

Dailysabah ؛ plink.ir/yY8S0

Ahvalnews ؛ plink.ir/DrhEP

انتهای پیاماقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.