۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۶۴۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ دسته: انرژی کارشناس: سید حسن محفوظی
۰

کشور هند قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱۸ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز سرمایه‌گذاری کند. این میزان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله اکتشاف و تولید نفت و گاز، ساخت و توسعه زیرساخت‌ها مانند خطوط لوله، ساخت ترمینال‌های وارادات و توسعه شبکه توزیع گاز شهری است. این کشور قصد دارد با جذب سرمایه‌گذاری تا ۴ سال آینده، بیش از ۷۰ درصد از جمعیت خود را تحت پوشش گاز طبیعی قرار دهد و با تولید و توزیع سوخت‌های با کیفیت تا سال ۲۰۲۰، آلودگی هوا را کنترل کند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان و سومین مصرف‌کننده بزرگ انرژی پس از کشورهای آمریکا و چین، قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱۸ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه‌گذاری ۱۱۸ میلیارددلاری در صنعت نفت و گاز هند

مطابق گفته وزیر نفت هند قرار است تا سال ۲۰۲۳، حدود ۵۸ میلیارد دلار در بخش اکتشاف و تولید نفت و گاز و تا سال ۲۰۲۴ حدود ۶۰ میلیارد دلار در بخش‌های ساخت و نصب لوله‌های انتقال گاز، ساخت پایانه‌های وارادات نفت و گاز و همچنین توسعه شبکه‌های توزیع گاز شهری سرمایه‌گذاری صورت گیرد. انتظار می‌رود این کشور با جذب سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی در صنعت نفت و گاز، نیازهای اقتصاد در حال رشد خود را به سرعت تامین کند.

نمودار زیر میزان مصرف گاز طبیعی کشور هند در ۲۰ سال اخیر را نشان می‌دهد:

هند؛ عامل اصلی تقاضای انرژی جهانی در دهه‌های آتی

دارمندرا پرادهان، وزیر انرژی هند که دوشنبه ۱۴ اکتبر مهمان کنفرانس سالیانه CERAWeek بود گفت که در حال حاضر سطح ترانزیت انرژی هند مطابق با روندهای جهانی است و این کشور عامل اصلی تقاضای انرژی جهانی در دهه‌های آتی خواهد بود.

کشور هند با رویکردی متمرکز در بازسازی و اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، در حال تسریع جذب سرمایه است به طوریکه دولت هند با تنظیم یک چارچوب سیاستی هوشمند در هدف احیای زیست‌بوم نفت و گاز و ایجاد یک محیط کسب و کار مساعد است. در همین راستا آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده‌است که سرمایه‌گذاری در بخش انرژی هند دومین رشد بزرگ جهانی را در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ ثبت کرده است.

افزایش حضور شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت نفت و گاز مانند شرکت آرامکو، آدنوک، بی‌پی، توتال، روس‌نفت و اکسون‌موبیل در هند، نشان‌دهنده نگاه ویژه این شرکت‌ها به رشد ویژه این کشور بخش انرژی است.

اتصال ۷۰ درصد جمعیت هند به شبکه توزیع گاز طبیعی

به گفته دارمندرا پرادهان، ۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش گاز کشور هند به تحت پوشش قرار گرفتن نیمی از جغرافیا و دسترسی ۷۰ درصد از جمعیت این کشور به گاز طبیعی ارزان با کربن کم، کمک خواهد کرد.

همچنین وزیر نفت هند با اشاره به اینکه استانداردهای سوخت این کشور قابل‌مقایسه با بهترین سوخت‌ها در کشورهای جهان است، گفت قرار است از ۱ آوریل سال ۲۰۲۰ سوخت سازگار با قانون BS-6 به طور گسترده در هند توزیع شود. قانون BS-6 ششمین دستورالعمل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای جهت کنترل آلودگی هوا در هند است که مطابق آن مقدار گوگرد سوخت‌های مورد استفاده باید کمتر از ۱۰ ppm  باشد.

کنفرانس سالیانه CERAWeek

نشست CERAWeek یک کنفرانس سالیانه در حوزه انرژی است که توسط موسسه IHS Markit در تگزاس آمریکا برگزار می‌شود. این کنفرانس که بستری برای بحث و گفتگو در مورد موضوعات مختلف انرژی شامل تکنولوژی، سرمایه‌گذاری و مدیریت مصرف است، در سال ۲۰۱۹ با حضور بیش از ۵ هزار نفر از کارشناسان ۱۰۰۰ شرکت فعال در حوزه انرژی از ۸۵ کشور برگزار شد.

منبع: فایننشال‌اکسپرس plink.ir/ohhfN

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.