۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۴۰۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزیر اقتصاد روسیه با بیان اینکه روبل ارز باثبات و مورد قبولی است، گفت: روسیه به‌دنبال استفاده از ارز خود برای صادرات نفت و گاز است. روسیه در سال‌های اخیر جهت کاهش آثار تحریم‌های آمریکا، سیاست دلار زدایی را اتخاذ کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد ماکسیم اورشکین وزیر اقتصاد روسیه گفته است که این کشور برای انجام معاملات انرژی و به طور خاص صادرات نفت و گاز استفاده از گزینه های دیگری به غیر از دلار آمریکا را در نظر گرفته است.

وزیر اقتصاد روسیه: در صادرات نفت و گاز از روبل استفاده می‌کنیم

به گفته اورشکین، روسیه در حال بررسی استفاده از روبل و یورو برای تسویه پرداخت های مربوط صادرات انرژی خود است که بدین طریق میزان مواجهه خود با آمریکا را به حداقل برساند.

وزیر اقتصاد روسیه در رابطه با تجارت نفت بر اساس روبل گفت: ما ارز بسیار خوبی داریم که باثبات است؛ چرا از آن برای معاملات جهانی استفاده نکنیم؟ ما در برخی مقاطع می خواهیم صادرات نفت و گاز خود را با روبل انجام دهیم و اگر زیرساخت های لازم ایجاد شود هزینه های استفاده از آن بسیار کاهش خواهد یافت.

اتخاذ سیاست دلار زدایی جهت کاهش مواجهه با آمریکا

وی افزوده است باتوجه به محبوبیت اوراق قرضه داخلی روسیه در میان سرمایه گذاران خارجی که دارنده سهم ۲۹ درصدی از اوراق بدهی های روسیه هستند، امکان صادرات انرژی به ارز ملی برای روسیه فراهم است.

در سال های اخیر روسیه سعی کرده است در مواجهه با تحریم‌های آمریکا سیاست دلار زدایی را اتخاذ کند و از این طریق میزان قرارگیری در برابر اقدامات آمریکا را کاهش دهد.

بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، دارایی‌های دلاری روسیه از جانب آمریکا و متحدانش، به عنوان ابزاری برای فشار اقتصادی به این کشور مورد استفاده قرار گرفت. در ماه آگوست سال جاری، آمریکا بانک های خود را از خرید اوراق قرضه روسیه منع کرد. در همین راستا روسیه ماه گذشته اعلام کرد که برای فروش اوراق قرضه روبلی خود بر کشورهای اروپایی و آسیایی متمرکز خواهد شد.

منبع: یورو نیوز ytre.ir/ptI

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.