۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۳۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ دسته: تولید
۰

سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و مدیریت واردات کالاهای دارای مشابه داخلی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است، گفت: تلاش برای بازگشت ارز حاصل از صادرات از دیگر اقدامات ضروری در عرصه تجارت خارجی است.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد بیانیۀ «گام دوم انقلاب» دستورالعمل اجرایی برای تمام مسئولین کشور است که در راستای این بیانیه اقدامات خود را تنظیم کنند. در بخش اقتصادی نیز مقام معظم رهبری نگاه ویژه به تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و به طور خاص مبارزه با قاچاق کالا و مدیریت واردات محصولات دارای مشابه داخلی را یکی از مهم‌ترین الزامات حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرده‌اند.

مبارزه با قاچاق کالا و مدیریت واردات لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

در این رابطه سید احسن علوی نماینده مردم سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مسیر اقتصاد با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا می تواند در رشد اقتصادی موثر باشد، گفت:  قاچاق کالا و واردات بی رویه باید متوقف شود و قاطعانه باید با این موارد برخورد شود.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش برای بازگشت ارز حاصل از صادرات از دیگر اقدامات ضروری در عرصه تجارت خارجی است، افزود: متاسفانه از صادرات ما تنها ۴۵ درصد ارز وارد کشور می شود و بیش از ۵۵ درصد آن صرف سرمایه گذاری در خارج از کشور خواهد شد.

مقابله با «خروج سرمایه به بهانه صادرات» ضروری است

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته مانع از فساد می شوند، گفت: این کشورها واردات و صادرات حساب شده ای دارند و خروج سرمایه از این کشورها متوقف می شود. اما متاسفانه ما ده ها شرکت داریم که ارز داخلی را خارج کردند و مشخص نشد به کجا انتقال دادند که این افراد باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

انتهای پیام/تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.