۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۷۰۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ دسته: پول و بانک، وضعیت بانک‌ها
۰

از حدود ۱۰.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی بانک دی، حدود ۶.۵ هزار میلیارد تومان معادل بیش از ۶۰ درصد معوق و مشکوک الوصول شده است. این مسئله در کنار زیان ۷۷۰۰ میلیارد تومانی این بانک و سرمایه ۶۴۰ میلیارد تومانی آن، نشان از وضعیت نامطلوب بانک دی دارد که ورود بانک مرکزی و تصمیم گیری فوری در این مسئله را ضروری می نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد بررسی صورت مالی سال ۹۷ بانک دی که در سایت کدال منتشر شده است، نشان می دهد این بانک تاکنون ۱۰.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده است.

از این میزان، حدود ۶.۵ هزار میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی بانک دی، معوق و مشکوک الوصول شده است. این مسئله در کنار زیان ۷۷۰۰ میلیارد تومانی این بانک و سرمایه ۶۴۰ میلیارد تومانی آن، نشان از وضعیت نامطلوب بانک دی دارد که ورود بانک مرکزی و تصمیم گیری فوری در این مسئله را ضروری می نماید.

در صورت مالی بانک دی برخلاف قواعد و دستورالعمل های بانک مرکزی، لیست تسهیلات کلان و تسهیلات اشخاص مرتبط بانک نیز منتشر نشده است؛ که این وضعیت را شبهه دار تر می کند.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.