۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۲۴۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ دسته: تولید
۰

صمدی مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی لورچ، با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیازمند اصلاح است، گفت: این قانون مالیاتی در سال ۸۷ تصویب شده و به‌صورت آزمایشی به اجرا درآمده، اما تاکنون بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اجرای دقیق و صحیح آن ایجاد نشده است. شیوه فعلی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده با بخش‌های مختلف تولیدی کشور، ناسازگار است.

مهندس صمدی مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی لورچ در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۵۶به عنوان یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی، با هدف اشتغال زایی و کارآفرینی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را در شهر اصفهان آغاز نموده است، تصریح کرد:  در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در مجموعه کارخانجات گروه صنعتی لورچ به فعالیت مشغول هستند.

صادرات لوازم خانگی ایرانی به کشورهای همسایه

وی با بیان اینکه گروه صنعتی لورچ به پشتوانه سال ها تلاش موفق گردید ضمن کم کردن سهم واردات کالاهای مشابه و جلوگیری از خروج ارز از کشور، نسبت به صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف نیز اقدام نماید، گفت: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنایع لوازم خانگی از خارج تأمین می شود، که بایستی برای بومی سازی این مایحتاج اقداماتی صورت گیرد.

عدم بهره گیری از اقتصاد مقیاس عامل داخلی سازی محدود صنایع لوازم خانگی

مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی لورچ در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم بومی سازی برخی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع لوازم خانگی طی سالیان اخیر چیست، گفت: عدم بهره گیری تولیدکنندگان داخلی از اقتصاد مقیاس موجب شده تا مواد اولیه مورد نیاز صنایع لوازم خانگی یا در داخل تولید نشود یا اینکه با قیمت های بسیار بالا در اختیارمان قرار گیرد.

شیوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده با تولید ناسازگار است

صمدی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیازمند اصلاح است، بیان کرد: در حال حاضر اجرای نادرست این قانون مالیاتی، فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد می کند.

مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی لورچ در پایان گفت: مالیات ارزش‌ افزوده در سال ۸۷ تصویب شده و به‌صورت آزمایشی به اجرا درآمده، اما تاکنون بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اجرای دقیق و صحیح این قانون ایجاد نشده و شیوه فعلی اجرای آن با بخش‌های مختلف تولیدی کشور، ناسازگار است.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال    



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.