۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۱۸۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

آک بانک ترکیه اعلام نمود که با استفاده از فناوری بلاک چین، پرداخت های خود به بانک سانتاندر در انگلیس را از طریق پوند انگلیس تسویه کرده است. معاون اجرائی این بانک گفته است برای ورود بانک های جدید به این سیستم پرداخت، همکاری خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از بانک های ترکیه به نام آک بانک اعلام کرده است به وسیله فناوری بلاک چین استفاده شده در ارز دیجیتالی ریپل، وجوهی را به پوند انگلیس به بانک سانتاندر در انگلیس منتقل نموده است.

اولگا اولوتاس، معاون اجرائی آک بانک ترکیه اعلام کرده است که اخبار خوبی وجود دارد که بانک ما در حال تبدیل شدن به اولین بانکی است که از فناوری بلاک چین ریپل جهت تسویه پرداخت های بین المللی استفاده می کند.

با توجه به اخبار اعلام شدن در سال گذشته در مورد استفاده از فناوری بلاک چین، اولوتاس گفته است که ما شروع به انتقال وجه بین المللی با استفاده از فناوری بلاک چین نموده ایم.

استفاده آک بانک ترکیه از بلاک چین جهت تسویه پرداخت با بانک سانتاندر

وی ادامه داده است: «اکنون ما شروع به انتقال وجه از طریق زیرساخت فناوری بلاک چین، با ارز پوند انگلیس به بانک سانتاندر در انگلیس انتقال وجه را آغاز کرده ایم. با استفاده از این فناوری اکنون مشتریان ما قادر خواهند بود نقل و انتقال بین المللی وجه را با هزینه بسیار پایین انجام دهند. در آینده نیز با مشارکت بانک های جدید در این سیستم پرداخت، ما به توسعه و گسترش آن ادامه خواهیم داد.»

از طریق این سیستم بانک های عضو از بانک سانتاندر به عنوان قطب و مرکز جهت انتقال پوند انگلیس استفاده می کنند و در کنار آن نیز این امکان وجود دارد که از چندین ارز مختلف برای انجام مبادلات با یکدیگر استفاده نمایند.

منبع: آ ام بی کریپتو yon.ir/FkLFY

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.