۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۷۸۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ دسته: مسکن
۱

بخش مسکن اهمیت ویژه‌ای برای کشورها دارد و داشتن مسکن مناسب برای شهروندان از دغدغه های اصلی دولت هاست. لذا کشورها تسهیلات متنوعی برای ساخت و خرید مسکن در نظر میگیرند.

به گزارش مسیر اقتصاد در بازار مسکن کشور ترکیه به منظور تسهیل در فروش منازل مسکونی به افراد، بخشی از منازل مسکونی به شیوه اقساطی کامل به فروش میرود.

طبق اعلام منابع مرکز آمار کشور ترکیه فروش کل منازل مسکونی در کشور ترکیه روندی نزولی را تجربه میکند و در حال حاضر این بخش از اقتصاد ترکیه با رکود همراه است. طبق این آمار تنها در ماه اخیر میلادی میزان فروش کل منازل مسکونی در ترکیه حدود ۹۷ هزار خانه بوده که در مقایسه با سال گذشته ۸.۱ درصد و در مقایسه با ماه گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین از این میزان خانه مسکونی فروخته شده حدود ۲ هزار واحد آن به سرمایه گذاران خارجی فروخته شده است. افرادی از کشورهای عربستان سعودی، عراق، کویت، روسیه و بریتانیا بزرگترین خریداران خارجی مسکن در ترکیه هستند.

طبق این آمار در این مدت بیش از ۳۵ هزار خانه مسکونی معادل ۳۶ درصد از کل خانه های مسکونی به شیوه اقساطی کامل به فروش رفته است. شیوه فروش اقساطی کامل این مزیت را دارد که افراد به جای اینکه مجبور به پس انداز برای خرید خانه مسکونی باشند، میتوانند با گرفتن وام در طول زمان اقساط آن را بپردازند و به این ترتیب از داشتن خانه اطمینان حاصل نمایند.

بخش مسکن اهمیت ویژه ای برای کشورها دارد و داشتن مسکن مناسب برای شهروندان یکی از دغدغه های اصلی دولت ها در سراسر جهان است. به همین منظور کشورهای مختلف تسهیلات متنوعی برای ساخت و خرید مسکن برای افراد جامعه در نظر میگیرند. فروش منازل مسکونی به شیوه اقساطی کامل یکی از روش هایی است که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا معمول شده و رواج دارد.

از طرف دیگر شفافیت در آمار فروش و قیمت های منازل مسکونی ابزاری مناسب برای ایجاد چشم انداز مناسب از بازار مسکن و کاهش ریسک سرمایه گذاران و خریداران در بازار است.

منبع: حریت

  1. بله در تمام دنیا شما با گذاشتن ۱۰ تا ۳۵ درصد قیمت خانه مورد نظر می توانید وام با بهره ها مختلف دریافت کنید..
    ایران جز تنها کشورهایی است که شما باید ۹۰ درصد پول خانه را داشته باشید شاید بانک ۱۰ درصد آن را پرداخت کند..
    البته اگر آقازاده تشریف دارید این نگرانی را نداشته باشید می توانید با یک نامه که مهر خاص روی آن دارد میلیارد تومان وام بگیرد وحتی نگران پرداخت ان هم نباشید..

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.