۰۸ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۵۴۴ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ دسته: پول و بانک
۰

بیمه نامه پوشش نوسانات نرخ ارز از مشوق های صادراتی برای کمک به صادرکننده هاست تا بدون اینکه نگران تغییرات قیمت ارز باشند، اقدام به صادرات کالای خود به کشورهای دیگر کنند.

عبدالله رضیان نماینده قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به بیمه نامه پوشش نوسانات نرخ ارز، توضیحاتی در خصوص این مشوق صادراتی ارائه کرد.

این نماینده مجلس در مورد اثرات ابلاغ بیمه نامه پوشش نوسانات نرخ ارز، گفت: این بیمه نامه بر افزایش صادرات توسط تولیدکنندگانی که در امر صادرات فعالیت دارند، کمک می کند. عملیاتی شدن این بیمه نامه می تواند کمک های خوبی به تولیدکنندگان داشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که یکی از موضوعاتی که در دولت و مجلس برای کمک به افزایش صادرات پرداخته شده، مشوق های صادراتی بوده است.

رضیان تصریح کرد: به هر جهت با کمک دولتمردان، مشوق های صادراتی خصوصا در بحث های بیمه و کمک های جانبی می تواند رونق پیدا کند. اگر این موضوع بتواند در کارهای صادراتی، دستور کار دولت قرار بگیرد و دولت نیز بتواند این بیمه ها را عملیاتی کند، یقینا می تواند کمک زیادی در بحث صادرات داشته باشد. این مسئله تضمینی برای صادرات کالاها و تولیداتی که تولیدکنندگان کشور انجام می دهند، می باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به اینکه صادرکننده ها به چه میزان از این بیمه نامه ها استقبال می کنند، گفت: باید ببینیم نگاه اتاق بازرگانی به این بیمه نامه ها با توجه به کارمزدهایی که صادرکننده ها برای استفاده از این بیمه نامه ها باید پرداخت کنند، چگونه است. اگر اتاق این را بپذیرد و این بیمه نامه را برای تضمین صادرات کافی بداند، می تواند کمک خوبی برای امر صادرات باشد و مورد استقبال صادرکننده ها قرار بگیرد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.