۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۹۸۸۳ ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

هفته گذشته آمریکا تعرفه واردات محصولات سرامیکی چینی را از ۱۰۴ درصد به ۲۲۲ درصد افزایش داد. وزارت تجارت خارجی آمریکا اعلام کرده است بر اساس مستندات موجود، شرکت‌های تولید سرامیک چینی مورد حمایت دولت این کشور قرار دارند و از این رو قیمت عرضه محصولات این کشور در بازار آمریکا مصداق «دامپینگ» است.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس اعلام وزارت تجارت خارجی آمریکا، هفته گذشته این کشور تعرفه واردات محصولات سرامیکی چینی را از ۱۰۴ درصد به ۲۲۲ درصد افزایش داده است.

بر اساس امار منتشر شده از سوی وزارت تجارت خارجی آمریکا، در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان واردات محصولات سرامیکی چینی به آمریکا بیش از ۴۸۳ میلیارد دلار بوده است.

درحال حاضر در بسیاری از منازل مسکونی و دیگر ساختمان‌های آمریکایی، از کاشی و سرامیک کف و دیوار چینی استفاده می‌شود و تصمیم اخیر دولت آمریکا مانعی بزرگ بر سر راه تداوم واردات این محصولات به این کشور است.

افزایش تعرفه واردات حمایت از تولیدکنندگان داخلی

در دولت آمریکا، وزارت تجارت خارجی به طور قانونی مسئولی رسیدگی به شکایت‌های مطرح شده از سوی تولیدکنندگان داخلی علیه محصولات وارداتی است. در خصوص محصولات سرامیکی چینی نیز در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی و درپی شکایت مطرح شده علیه محصولات چینی، وزارت تجارت خارجی روند رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.

در طول هفته اخیر این وزارتخانه اعلام کرد که بررسی مستندات موجود نشان می‌دهد شرکت‌های تولید سرامیک چینی مورد حمایت دولت این کشور قرار دارند و از این رو قیمت عرضه محصولات این کشور در بازار آمریکا مصداق «دامپینگ» یا بازارشکنی است.

از این رو این تعرفه ۲۲۲ درصدی بر محصولات سرامیکی تولید شده از سوی شرکت‌های بزرگ چینی اعمال شده است که بزرگ‌ترین آن‌ها شرکت تِمگو نام دارد.

منبع: رویترز yon.ir/mlEj4

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.