۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۹۴۱۶ ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ دسته: کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

دولت کانادا اخیرا در قالب برنامه جامع مشارکت کشاورزی، ۲ طرح بزرگ در حمایت از کشاورزان ایالت اونتاریو را در دستور کار قرار داده است. ایجاد سامانه‌های تولید محصولات کشاورزی و دسترسی سریعتر، آسان تر و ایمن تر به بازارهای داخلی و خارجی، ۲ اقدام مهم دولت کانادا برای حمایت از کشاورزان پرجمعیت ترین ایالت این کشور، در قالب برنامه جامع مشارکت کشاورزی محسوب می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد کشاورزی یکی از ارکان مهم اقتصاد کانادا به شمار می رود و نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف اقتصادی این کشور دارد؛ به نحوی که این کشور در حال حاضر پنجمین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان به شمار می رود.

طی دو سال اخیر دولت کانادا در قالب برنامه جامع مشارکت کشاورزی اقدام به سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در بخش کشاورزی ایالت های مختلف این کشور نموده است؛ هدف این برنامه کمک به بهبود کمی و کیفی نوآوری در تولیدات کشاورزی ایالت های مختلف کانادا ظرف ۵ سال آینده است.

به صورت کلی در قالب اجرای این برنامه حمایت از بخش کشاورزی در کانادا، ریسک های تجاری مرتبط با تولید و فضای کسب و کار کشاورزی کاهش پیدا می کند و از تولیدات کشاورزی حمایت ویژه ای صورت می گیرد. البته جزئیات اجرای این برنامه های حمایتی در هر ایالت به سبب تفاوت مشکلات کشاورزی متغیر است.

برنامه حمایتی دولت کانادا از کشاورزان پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور

ایالت اونتاریو یکی از ایالت های مهم کشور کانادا است که اخیرا دولت این کشور در قالب اجرای برنامه جامع مشارکت کشاورزی قصد دارد تا مشکلات کنونی بخش کشاورزی این ایالت را برطرف کند. ایالت اونتاریو نقشی جدی در اقتصاد کشور کانادا دارد و مرکز اصلی معاملات بورس این کشور به شمار می رود.

انواع محصولات کشاورزی در اونتاریو کانادا تولید می شود به نحوی که محصولاتی نظیر غلات، دانه های روغنی، میوه و صیفی جات از مهم ترین تولیدات این ایالت صنعتی است. در همین راستا نیز برنامه جامع مشارکت کشاورزی در قالب کاهش مشکلات کشاورزان این منطقه اجرایی می‌شود.

سهم مشارکت دولت های محلی با دولت مرکزی در اجرای برنامه مشارکت کشاورزی، ۴۰ به ۶۰ درصد است؛ به نحوی که ۴۰ درصد از هزینه های مربوط به برنامه جامع مشارکت کشاورزی از محل بودجه دولت های محلی تامین شده و مابقی آن را دولت مرکزی می پردازد.

۴ هدف مهم اجرای طرح AgriSuite در ایالت اونتاریو کانادا در قالب برنامه مشارکت کشاورزی

یکی از برنامه های دولت کانادا در ایالت اونتاریو برای مدیریت بهتر مزرعه استفاده از ظرفیت های IT در تولید محصولات کشاورزی با اجرای طرح AgriSuite است. این اقدام دولت کانادا برای افزایش یکپارچگی تولیدات کشاورزی در این ایالت و برنامه ریزی مناسب کشاورزان برای تولید انجام خواهد شد.

توسعه ظرفیت های اقتصادی تولید مواد غذایی، ارتقای کیفیت آب مصرفی، تضمین سلامت خاک و در نهایت افزایش ایمنی تولیدات کشاورزی، ۴ هدف مهم پروژه مذکور در جهت ایجاد سامانه های اطلاعاتی برای کشاورزان ایالت اونتاریو توسط دولت کانادا است.

طبق اعلام مسئول بخش کشاورزی ایالت اونتاریو اجرای طرح AgriSuite در این ایالت موجب برنامه ریزی بهتر دولت کانادا برای رشد و ارتقای تولیدات محصولات کشاورزی می شود. این موضوع باعث افزایش نظارت های دولت برای تولیدات کشاورزی و حل سریعتر مشکلات کشاورزان خواهد شد.

حمایت دولت از بازاریابی محصولات کشاورزی اونتاریو کانادا

کمک به مدیریت فروش محصولات کشاورزی در ایالت اونتاریو یکی دیگر از اقدامات مهم دولت کانادا در برنامه جامع مشارکت کشاورزی پنج ساله این ایالت است. وزارت کشاورزی کانادا که مسئولیت تولید و تجارت محصولات کشاورزی در کانادا را برعهده دارد خود را موظف به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی کشاورزان می‌داند.

برنامه دسترسی راحت تر به بازار مواد غذایی داخل و خارج این کشور یکی از اقدامات مهم دولت کانادا برای کاهش زیان کشاورزان کانادایی است. طبق اعلام مسئول تولید غلات ایالت اونتاریو نوسانات قیمتی بازارهای جهانی و محلی، تاثیرات منفی بر تولیدات محصولات کشاورزی دارد که با اجرای چنین برنامه ای مشکلات مربوط به بازاریابی و فروش محصولات کاهش می یابد.

در حال حاضر تولیدکنندگان غلات و محصولات پروتئینی در ایالت اونتاریو کانادا بیشترین مشکلات را برای فروش محصولات تولیدی خود دارند که با توافق جدید دولت ایالتی اونتاریو و دولت مرکزی کانادا به نظر می رسد این مشکلات در آینده نزدیک حل خواهد شد.

منابع:

وزارت کشاورزی کانادا

لینک اول yon.ir/Je3VT

لینک دوم yon.ir/iZjnX

لینک سوم yon.ir/OAw1X

وزارت کشاورزی ایالت اونتاریو yon.ir/BfEme

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.