۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۹۵۹ ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دکتر توکلی عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اجرای پیمان‌های پولی دوجانبه نیازمند عزم جدی است، تصریح کرد: انعقاد این قراردادها منجر به بی اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد هدف تحریم های مالی و بانکی آمریکا بر علیه ایران این است که تبادلات تجاری با کشورهای دیگر را دچار سختی و اختلال کند. اما ایران می تواند با انعقاد پیمان های پولی دوجانبه با کشورهای مختلف، تحریم ها را بی اثر کند.

تبادل تجاری با ارزهای ملی از طریق انعقاد قرارداد پیمان پولی دوجانبه

دکتر محمدجواد توکلی پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با مسیر اقتصاد به اهمیت مسئله پیمان‌های پولی دوجانبه اشاره کرد و اظهار داشت: به این مسئله در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره شده است، منتها عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: پیمان های پولی دوجانبه ابزاری است تا از سلطه دلار و تحریم هایی که وجود دارد رها شویم.

انعقاد پیمان پولی دوجانبه راهکار بی اثر کردن تحریم‌ها

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه پیمان‌های دوجانبه باعث می شود که دلار واسطه مبادله نباشد، گفت: در این پیمان‌ها می توان کالاهای مختلف را با یکدیگر تهاتر کرد.

وی اضافه کرد: در این پیمان کشورهای طرف مبادله برای تسویه حساب از ارز ملی خود استفاده می کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان با بیان اینکه انعقاد این قراردادها منجر به بی اثر شدن تحریم ها خواهد شد، گفت: اجرای این قراردادها نیازمند عزمی جدی است.

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.