۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۸۰۴ ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ دسته: تولید
۰

مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان دولتی نرخ بیکاری استان کردستان را ۱۳ درصد اعلام کرده اند، گفت: نرخ واقعی بیکاری بیشتر از آمار اعلامی است، چرا که صنایع تبدیلی کارآمد در استان کردستان وجود ندارد که انتظار کاهش نرخ بیکاری را از این حیث داشته باشیم.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد اگرچه مرکز آمار ایران اعلام کرد که نرخ بیکاری استان کردستان در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، اما مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرده است که علت این مسئله، افزایش اشتغال نیست، بلکه خارج شدن افراد از بازار کار و افزایش جمعیت غیر فعال، بوده است.

نرخ بیکاری استان کردستان ۵۰ درصد است

منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اینکه منابع رسمی آمار بیکاری استان کردستان را ۱۳ درصد اعلام کرده اند، عنوان کرد: با توجه به واقعیت حاکم، آمار غیررسمی بیکاری در این استان حدود ۵۰ درصد است.

مرادی با بیان اینکه اگر فرصت های اشتغال برای افراد جویای کار ایجاد نشود، بطور مسلم تولید کالاهای اساسی در کشور با مشکل مواجه می شود، گفت: نتیجه این امر، وقوع تورم اقتصادی در جامعه خواهد بود و این در حالی است که بسیاری از آسیب های اجتماعی از مسئله بیکاری نشأت می گیرند.

توسعه صنایع تبدیلی راهکار کاهش نرخ بیکاری در استان کردستان

وی با بیان اینکه مسئولان دولتی نرخ بیکاری استان کردستان به ۵۰ درصد می رسد، گفت: توسعه صنایع تبدیلی راهکار کاهش نرخ بیکاری در این استان است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش نرخ بیکاری در کشور بطور حتم درآمد پایدار مردم با کاهش روبرو می شود و این مسئله آسیب های اجتماعی را دربرخواهد داشت.

نماینده استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تورم و رشد بیکاری بسیاری از جوانان را با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو کرده است، افزود: افزایش نرخ بیکاری به این معنی است که دولت در امر ایجاد اشتغال موفق عمل نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نرخ بیکاری ۵۰ درصدی در استان کردستان، دست پخت عدم ایجاد فرصت های اشتغال پایدار است.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.