۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۵۵۳ ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ دسته: تولید
۰

غفوری مدیرعامل شرکت پرزان صنعت با بیان اینکه الزام ادارات دولتی به تأمین تجهیزات خود از شرکت‌های داخلی ضروری است، گفت: مسئولان ستاد معاینه فنی کشور حتی حاضر به استفاده آزمایشی از دستگاه تولید داخل خطوط معاینه فنی این شرکت نیستند.

به گزارش سمیه بیگدلی خبرنگار استان البرز مسیر اقتصاد رهبر انقلاب مطابق با روال سال های اخیر، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را مهم ترین برنامه کشور در سال پیش رو اعلام کردند و بر همین اساس شعار «رونق تولید» را برای این سال برگزیدند.

تلاش برای برطرف نمودن موانع بر سر راه فعالین اقتصادی لازمه تحقق رونق تولید ملی است و مسئولین بایستی بیش از پیش برای تحقق این امر گام بردارند.

سید مجید غفوری مدیرعامل شرکت پرزان صنعت در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه این مجموعه با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت از اولین تولیدکنندگان ماشین آلات تعمیرگاهی است، افزود: این شرکت از تأمین کنندگان کلیه اقلام مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش و خطوط تولید شرکت های خودروسازی از قبیل ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن است و نقش عمده ای در قطع وابستگی کشور از قطعات خارجی ایفا می کند.

سازمان‌های دولتی تجهیزات خود را از شرکت‌های داخلی تأمین نمی‌کنند

وی با اشاره به اینکه الزام ادارات دولتی به تأمین تجهیزات خود از شرکت های داخلی ضروری است، گفت: مسئولین در عمل حمایتی از تولیدکنندگان نمی‌کنند و در حال حاضر واردات کالای مشابه داخلی از مشکلات بزرگ تولیدکنندگان است.

این تولید کننده با بیان اینکه دستگاه خطوط معاینه فنی خودروهای سواری و موتور سیکلت یکی از تولیدات این شرکت است که ضمن داشتن همه استانداردهای لازم به سامانه سیمفا (سامانه مرکزی برخط تمام مراکز معاینه فنی) متصل است، افزود: عملکرد این دستگاه کاملا مشابه نمونه خارجی است و قابل استفاده در تمامی مراکز معاینه فنی کشور است.

غفوری با بیان اینکه مسئولین ستاد معاینه فنی حاضر به استفاده از این محصول تولید داخل نیستند، گفت: مسئولان مربوطه حتی حاضر نشدند، بدون پرداخت هزینه دستگاه داخلی را آزمایش نمایند.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده ضروری است

مدیرعامل شرکت پرزان صنعت با اشاره به اینکه برخی قوانین مالیاتی و گمرکی و افزایش نرخ مواد اولیه از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است، گفت: برخی مشتریان به هیچ عنوان حاضر نیستند که مبلغی بابت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

وی گفت: امیدوار هستیم که در زمینه رفع این مشکلات اقدامات اساسی صورت گیرد و انتظار داریم که سازمان امور مالیاتی برای تولیدکنندگان، معافیت های مالیاتی در نظر گیرد.

پرداخت هزینه های سنگین برای واردات تجهیزات مورد نیاز تولید

مدیر عامل شرکت پرزان صنعت با بیان اینکه کمبود سرمایه در گردش یکی دیگر از موانع تولیدکنندگان است، افزود: تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه و قطعات وارداتی خود دچار مشکل می شوند.

وی ادامه داد: در گذشته برای واردات قطعات از طریق گشایش اعتبار اسنادی نرخ سود ۱۰ درصدی پرداخت می کردیم، اما در حال حاضر علاوه بر پرداخت هزینه ۱۰۰ درصد از قیمت کالا، بانک نیز ۳۵ درصد به عنوان کارمزد دریافت می کند.

غفوری با بیان اینکه تسهیلات بانکی باید در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، گفت: در صورت تأمین سرمایه در گردش و مواد اولیه، صادرات محصولات این شرکت گسترش می یابد.

 کارآفرین استان البرز برگزاری نمایشگاه های صادراتی را راهکار موثری دانست و گفت: هزینه برگزاری این نمایشگاه ها بایستی از محل فروش محصولات، تأمین شود.

قوانین و مجوزهای مزاحم از موانع تولید است

مدیر عامل شرکت پرزان صنعت با بیان انیکه قوانین و مجوزهای مزاحم از موانع بر سر راه تولید است، گفت: این قوانین مزاحم موجب شده است، این مجموعه تولیدی از سال۷۳ تا به الان با وجود اینکه لوله گاز از کنار کارخانه می گذرد، فاقد انشعاب گاز باشد.

این تولیدکننده دستگاه‌های صنعتی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین بایستی علاوه بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.