۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۳۵۵ ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ دسته: کشاورزی
۲

عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری نامناسب عامل کاهش خرید تضمینی گندم است، تصریح کرد: همین قیمت پایین باعث می شود، کشاورزان گندم خود را به صورت مستقیم به افراد دیگری با نرخ بیشتر به فروش برسانند.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مقاومتی نیوز گندم یکی از محصولات بسیار مهم برای کشور می باشد که با توجه به بارندگی های اخیر در کشور احتمال می رود که برداشت این محصول نسبت به سال گذشته بیشتر شود، اما در این بین پایین بودن قیمت مصوب تعیین شده برای خرید تضمینی گندم می تواند، در خرید این محصول خلل و مشکلاتی را پیش بیاورد.

دکتر عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با مقاومتی نیوز با اشاره وضعیت استان در خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: ۶هزار و ۲۰۰هکتار کل وسعت اراضی کشت گندم استان است که نسبت به کل کشور وسعت این اراضی بسیارکم است.

وی ادامه داد: هر ساله متناسب با این وسعت بین ۲۸ تا ۳۰هزار تن گندم در استان تولید می‌شود، که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و با توجه به بارندگی های اخیر، حدود ۲۸ هزار تن گندم برداشت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به میزان خرید گندم، گفت: در حال حاضر به سیلوی استان حدود ۱۴هزار تن گندم تحویل داده شده است.

وی عنوان داشت: تولید گندم در استان نسبت به سال قبل کمتر نشده است، اما خرید گندم نسبت به سال قبل کاهش داشته است که عوامل متعددی در این زمینه دخیل هستند.

قیمت‌گذاری نامناسب عامل کاهش خرید تضمینی گندم

پورمیدانی با اشاره به اینکه ورود مستقیم بخش خصوصی برای خرید گندم در حال انجام است، خاطرنشان کرد: البته این ورود با هماهنگی سازمان غله صورت می گیرد و یک بستر قانونی است.

وی ابراز داشت: از عوامل دیگر کاهش خرید تضمینی گندم، می توان به قیمت تعیین شده گندم اشاره کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مسئله قاچاق گندم، افزود: چنین مسئله ای در استان نداریم و اگر هم قاچاقی وجود داشته باشد در شهرهای مرزی قرار دارد و اصلاً توجیه ندارد که گندم را از قم به کشورهای هسمایه قاچاق کنند.

عدم دخالت جهاد کشاورزی در تعیین قیمت عامل کاهش خرید تضمینی گندم

وی تاکید کرد: قیمت تعیین شده برای گندم در سطح ملی و در شورای اقتصاد تعیین می شود، البته قیمت پیشنهادی جهاد کشاورزی بیشتر از نرخ فعلی بوده است.

پورمیدانی اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان به صورت مستقیم نمی تواند در مسئله قیمت دخالت کند و همین قیمت پایین باعث می شود، کشاورزان گندم خود را به صورت مستقیم به افراد دیگری با نرخ بیشتر به فروش برسانند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی

  1. تعجب است چرا دولت حاضر است گندم و یا فراورده های گندم را با دلار بالر خریداری نماید ولی گندم را به قیمت پایین از کشاورز زحمت کش بخر چرا انگیزه برای تولید گندم استراتژیک لحاظ نمی شود برنج سی هزا. تمان ولی گندم دوهاز تومان عجب سیست حمایتی است یعنی کشاورز فقط جهاد می کند و شهروندان بزرکوار شکمشان را سیر میکند

    ۰۰
  2. به نظرم اگر جهاد برنامه حمایتی قیمتی از گندم داشته باشد تمام کوههای لمیزره تبدیل به کاشت گندم می شود و کشاورزی خانه و کاشانه خود رارراه نمی کند و ومهاجرت ممی کند زمان قیمت دستوری و نگاه سیاسی به قیمت گداری گذشته است بایستی برای کمبود ارد در سال سال اینده از همین الان برنامه ریزی شود تا دست واسته ها قطع گردتصمیم گیری قیمت گندم در اتاق شیشه ای ممنوع

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.