۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۲۰۴ ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ دسته: تولید
۰

اسماعیل شیرزاده رئیس هیات مدیره شرکت طرسام، با اشاره به موانع اصلی تولیدکنندگان گفت: یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان واردات کالاهای مشابه داخلی است، ضمن اینکه علاوه بر صدور مجوز واردات این کالاها، ارز دولتی برای واردات این کالاها نیز پرداخت می شود.

به گزارش سمیه بیگدلی خبرنگار استان البرز مسیر اقتصاد صدور مجوز واردات به کالاهای مشابه داخلی از یک طرف و ارائه ارز دولتی و نیمایی برای واردات این کالاها از طرف دیگر، منجر به تعدیل نیروی کارخانه‌های تولیدی کشور شده است.

تضعیف تولید داخلی نتیجه تخصیص ارز دولتی به واردات کالاهای مشابه

مهندس اسماعیل شیرزاده تولیدکننده دستگاه‌های صنعتی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به موانع اصلی تولیدکنندگان گفت: یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان واردات کالاهای مشابه داخلی است، ضمن اینکه علاوه بر صدور مجوز واردات این کالاها، ارز دولتی برای واردات این کالاها نیز پرداخت می شود.

این تولیدکننده استان البرز ادامه داد: واردکنندگان کالاهای بی کیفیتی که قیمت نازل‌تری نسبت به تولیدات داخلی دارند، وارد کشور می کنند و طبیعی است که در چنین شرایطی بازار فروش داخلی را از آن خود می کنند و تولیدکننده داخلی متضرر می‌شود.

شیوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده با تولید ناسازگار است

شیرزاده در ادامه با اشاره به قوانین دست و پا گیر صادراتی گفت: برای صادرات محصولات تولیدی، بایستی حقوق تعرفه به مراتب بالایی پرداخت نماییم و این مسئله موجب شده، تولیدات ما از مزیت رقابتی بالایی در کشورهای همسایه برخوردار نباشد.

رئیس هیات مدیره شرکت طرسام با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیازمند اصلاح است، بیان کرد: در حال حاضر اجرای نادرست این قانون مالیاتی، فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد می کند.

این کارآفرین استان البرز ادامه داد: عدم سازوکار هوشمندانه موجب شده است، بسیاری از مشمولان مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور رونق تولید و تحقق شعار سال، بایستی واردات کالاهای مشابه داخلی محدود شود و ارز دولتی برای واردات آنها تخصیص نیابد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.